Szczecin: Test się udał. Kiedy tramwaje wrócą nad Odrę? [ZDJĘCIA]

Chociaż od blisko miesiąca można dojechać tramwajem z centrum do prawobrzeżnej części Szczecina, prace na węźle Wyszyńskiego wciąż trwają. Inwestycja zbliża się już do szczęśliwego finału. W czwartek pomyślnie zakończył się przejazd techniczny po nieczynnym torowisku, a to oznacza, że już niebawem tramwaje linii nr 6 wrócą na swoje stałe trasy.

Przywrócenie docelowych rozwiązań w komunikacji miejskiej będzie możliwe w połowie grudnia. Zanim to jednak nastąpi potrzebne jest między innymi zakończenie prac w strefach przyszynowych, co będzie powodowało dodatkowe utrudnienia dla kierowców w rejonie skrzyżowania przy Moście Długim. Nie będą one jednak już tak uciążliwe, jak to miało miejsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

- 30 listopada, na czas około 2 tygodni zostanie wprowadzona czasowa organizacja ruchu zawężająca do jednego pasa ul. Wyszyńskiego w kierunku Bramy Portowej oraz czasowe wyłączenie z ruchu Ucha Sternickiego - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Po zakończeniu prac w strefie przyszynowej, przystanków oraz dojść do nich, możliwe będzie uruchomienie tramwajów we wszystkich relacjach oraz zniesienie utrudnień dla kierowców.

Później pozostanie już tylko wykonanie prac przy zieleni, uporządkowanie torowiska, wykonanie utwardzenia przy peronach oraz wykończenie stref przy torowisku. Prace mają zakończyć się pod koniec stycznia przyszłego roku.

Zakres przebudowy węzła Wyszyńskiego objął między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone są również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowywane są sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic.

Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawiła się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty na węzłach Wyszyńskiego i Szarych Szeregów kosztował blisko 45 milionów złotych.

Nieważne poświęcenie hali sportowej