Wygrodzenia pojawiły się tymczasowo. Ich głównym zadaniem jest ochrona nowych nasadzeń w okresie zimowym.
- Okres zimowy to czas próby dla wielu roślin znajdujących w bliskim sąsiedztwie pasa drogowego. Zwłaszcza nowe nasadzenia, wymagają w tym okresie szczególnej uwagi - tłumaczy Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Zabezpieczenia mają chronić rośliny przed błotem pośniegowym czy środkami stosowanymi w ramach zimowego utrzymania ulic. Wykonane zostały z podwójnej agrowłókniny, która jest przymocowana do wbitych w ziemię drewnianych palików.
Czytaj też: Szczecin: Dlaczego tramwaje jeżdżą tyłem? Dziwne manewry na Rondzie Giedroycia [ZDJĘCIA, WIDEO]
Prace budowlane na węźle Głębokie zakończyły się już kilka tygodni temu, przed zakładanym terminem. Budowa rozpoczęła się w grudniu 2019 roku i miała potrwać dwa lata. W ramach inwestycji wykonana została pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostało 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiada budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł został również wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowany poprzez panele słoneczne.
Koszt prac to blisko 66 mln zł, z czego ponad 33 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.
Czytaj też: Pół kilometra zjeżdżalni. Wyposażają szczecińską "Fabrykę Wody" [ZDJĘCIA]