Polecany artykuł:
W piątek została podpisana umowa na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13, która połączy Szczecin z autostradą A6 omijając podmiejskie miejscowości. Jej początkowy fragment z nowym węzłem drogowym Szczecin Zachód w Kołbaskowie będzie jednocześnie początkiem planowanej w przyszłości Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
Przeczytaj również: Szczecińskie galerie handlowe otworzą drzwi dla klientów - pomimo zakazu handlu. Gdzie zrobimy zakupy w niedzielę?
Inwestycję o długości 6,5 km zrealizuje firma Energopol Szczecin. Umowa na zaprojektowanie i budowę tej drogi opiewa na kwotę blisko 141 milionów złotych.
– Pierwsze 15 miesięcy realizacji kontraktu to prace projektowe i uzyskiwanie decyzji ZRID, po jej wydaniu ruszą roboty budowlane – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA Oddział w Szczecinie.
Realizacja inwestycji powinna zakończyć się w drugim kwartale 2021 roku.
Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 będzie dwujezdniową drogą klasy GP, czyli drogą główną ruchu przyspieszonego. Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji Szczecin - autostrada A6 z Przecławia i Warzymic.
Droga rozpocznie się od ronda Hermana Hakena, na którym powstanie nowy wylot w kierunku południowym. Trasa będzie przebiegać w kierunku południowo-zachodnim około kilometr od istniejącego przebiegu DK13. Na południe od Przecławia obwodnica wejdzie w obecny przebieg DK13, by następnie w rejonie Smętowic skręcić w kierunku południowym - do autostrady A6.
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe - węzeł Przecław na drodze Przecław - Ustowo i węzeł drogowy Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6, który będzie węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi w ciągu autostrady.
W chwili oddania do użytku nowego węzła zostanie zamknięty obecnie funkcjonującego węzeł, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku i obecnie nie spełnia wymaganych parametrów.
Przeczytaj również: Zareagował w porę i uratował życie kobiecie. Z tego policjanta trzeba brać przykład!