W przetargu została wybrana została oferta firmy Energopol Szczecin S.A. Pozostali oferenci będą mieli 10 dni na ewentualne odwołania od wyniku przetargu. Jeżeli nie będzie odwołań, to rozpocznie się kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i spełnieniu wszelkich formalności będzie mogło dojść do podpisania umowy.
– Zbliżamy się do finalizacji procedury przetargowej, dla tej bardzo ważnej inwestycji, która będzie stanowiła połączenie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych – podkreśla Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Przeczytaj również: Skończyli przed terminem. Parking już gotowy
Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13 będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Trasa ta wyprowadzi ruch tranzytowy między Szczecinem i autostradą A6 z terenu Przecławia i Warzymic. Jej powstanie znacznie poprawi skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych.
W ramach inwestycji planowana jest również budowa nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6 przy jednoczesnym zamknięciu obecnie funkcjonującego węzła w Kołbaskowie, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku i obecnie nie spełnia współczesnych parametrów - dla przykładu południowe łącznice wykonane są z kostki brukowej.
Nową drogą kierowcy powinni pojechać w 2021 roku.