Zmiana organizacji ruchu związana jest z pracami, które będą odbywać się w rejonie skrzyżowania ulic Modrej i Szerokiej. W nocy z 22 na 23 lutego zostanie tam wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka-Modra-Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek.
- Zmiany wprowadzone zostaną w celu wykonania odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i Modrej do około 80 m wgłąb ul. Modrej - tłumaczy Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Projektowana kanalizacja deszczowa jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie prac przy ruchu wahadłowym. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na danym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni.
Zobacz też: Szczecin: Ten widok naprawdę SZOKUJE! Drzewa zniknęły z zamkowej skarpy [ZDJĘCIA, WIDEO]
Co się zmieni na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.
W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.
Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.