Wkrótce minie rok od rozpoczęcia inwestycji. Budowa ul. Sosabowskiego rozpoczęła się 20 lutego 2023 r. Obecnie prace są na półmetku i powinny zakończyć się za rok, jednak tramwaje pojadą nową trasą już wcześniej.
- Prace idą z godnie z planem – informuje Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. – Oddania całej arterii do użytku spodziewamy się w lutym 2025 roku, ale pierwszy tramwaj od strony Żołnierskiej na pętlę Szafera wjedzie wcześniej. Zakładamy, że będzie to przełom czerwca i lipca.
Torowisko zarówno w stronę ul. Taczaka jak i Szafera zostało ułożone i podbudowane betonem. Układane są szyny w ciągu ul. Żołnierskiej, oraz liczne rozjazdy, m.in. umożliwiające przejazd tramwajów do Wydziału Remontowego przy ul. Klonowica. W sumie długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Obecnie robotnicy m.in. układają chodniki i przygotowują fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Montaż samej sieci powinien zacząć się za kilka tygodni.
Nowe jezdnie i torowiska w zdecydowanej większości przebiegają przez tereny zielone, wykonawca nie napotyka więc na niespodzianki w infrastrukturze podziemnej, a to sprawia, że prace idą zgodnie z harmonogramem. W ramach inwestycji powstanie dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzy przystanki autobusowo-tramwajowe, jeden przystanek tramwajowy i dwie zatoki autobusowe.
W rezultacie zniknie "wąskie gardło" na ul. Szerokiej i powstanie dwupasmowa dwukierunkowa arteria, która połączy ulicę Krzywoustego na Turzynie, przez ul. 26 Kwietnia, Taczaka, Sosabowskiego i Szafera z al. Wojska Polskiego na Rondzie Olszewskiego. Obsługę linii tramwajowych ze zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla na osiedlu Zawadzkiego. Inwestycja poprawi komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego.
Prace powinny zakończyć się w lutym 2025 r.