W przypadku tego przystanku, zakres prac po stronie miasta nie jest zbyt duży i obejmuje przede wszystkim budowę chodników i dojścia do przyszłych peronów oraz montaż elementów małej architektury. Efekty są już bardzo widoczne.
- W ostatnim czasie prowadzono roboty brukarskie przy chodnikach prowadzących do przyszłego peronu - mówi Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Wykonany został także zjazd do jednej z posesji. Ustawiony został pylon informacyjny jak również elementy małej architektury w postaci stojaków na rowery. W kolejnych dniach wykonawca ma zaplanowane do realizacji prace związane z humusowaniem. Jednocześnie w planie robót są prace związane z poprawą warunków odwodnienia jezdni na skrzyżowaniu ulic Artyleryjskiej i Górniczej.
Łączny koszt prac to ponad 650 tysięcy złotych.
Postępy prac w kolejowej części przystanku SKM Skolwin Północny nie wyglądają już tak optymistycznie. Wprawdzie wykonano już część prac torowych, to sam przystanek wciąż jest w sferze planów, o czym świadczyć może fakt, że nawet nie rozpoczęto budowy peronów. Podobnie, a często nawet gorzej wygląda sytuacja na wielu innych przystankach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie prace w ogóle się nie rozpoczęły.
W samorządowej części inwestycji widać kolejne postępy. W wielu miejscach infrastruktura jest już gotowa lub prace dobiegają końca. Tak jest m.in. w Podjuchach, na Pomorzanach, Łęknie, Niemierzynie czy w Zdunowie, a także w Gryfinie czy przy Goleniowskim Parku Przemysłowym. Niebawem rozpoczną się prace w rejonie przystanków: Dunikowo, Trzebusz, Załom, Cmentarz Centralny, Skolwin, Zdroje, Niebuszewo, Łasztownia, Drzetowo i Żelechowa.