Wiadukt został wybudowany w latach 20. XX wieku jako element trasy kolejowej łączącej Turzyn ze Wzgórzem Hetmańskim. Dwutorowa linia jest obecnie prawie niewykorzystywana. Odbywa się tutaj wyłącznie ruch towarowy. Pociągi osobowe nie jeżdżą tutaj od kilkunastu lat. Obok znajduje się nieco mniejszy i o wiele starszy, bo pochodzący z XIX wieku stalowy wiadukt, którym przebiega tor ze stacji Szczecin Turzyn do Szczecina Głównego.
Problemy zaczęły się kilka lat temu, gdy z żelbetowej konstrukcji zaczęły odpadać fragmenty kruszącego się betonu, stwarzając poważne zagrożenie. Początkowo tylko zabezpieczono konstrukcję, jednak wiadomo było, że jest to niewystarczające i że potrzebny jest gruntowny remont, do którego Polskie Linie Kolejowe doprowadziły pod koniec ubiegłego roku. Przy okazji modernizacji samego wiaduktu, uporządkowany został teren dookoła niego. Wycięte zostały m.in. drzewa dziko porastające skarpę i nieczynne torowisko. Obecnie prace dobiegają końca, demontowane jest rusztowanie, spod którego wyłania się sylwetka odnowionego wiaduktu.