Ostatnie prace nawierzchniowe dotyczyły remontu łącznic na węzłach Kobylanka i Stargard Zachód.
- Do wykonania pozostały roboty wykończeniowe na remontowanej jezdni południowej obwodnicy, w tym między innymi oznakowanie poziome - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Roboty przebiegają zgodnie z terminami kontraktowymi i mają się zakończyć do końca listopada tego roku.
Polecany artykuł:
Druga jezdnia obwodnicy
W ramach kontraktu realizowanego przez firmę Strabag powstała druga (północna) jezdnia obwodnicy Kobylanki o długości około 6 km, po której obecnie odbywa się ruch pojazdów w dwóch kierunkach. Kontrakt obejmował też budowę drogi wspomagającej Niedźwiedź-Zdunowo o długości 3,2 km, która została udostępniona dla ruchu pod koniec sierpnia tego roku. Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpi wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10. Końcowe prace, które właśnie dobiegają finału to kompleksowy remont istniejącej jezdni obwodnicy, wraz z łącznicami na dwóch węzłach drogowych.
Droga ekspresowa od Szczecina do Stargardu
Realizacja tej inwestycji pozwoli oznakować jako drogę ekspresową cały odcinek DK10 od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu (która jest już drogą ekspresową). Zmiany organizacji ruchu w ciągu najbliższych tygodni będą wprowadzane stopniowo.
- W pierwszym etapie będzie zamknięte skrzyżowanie do miejscowości Niedźwiedź i uruchomiona nowa łącznica relacji Szczecin-Kobylanka, co będzie się wiązało z zamknięciem dotychczasowego zjazdu na stary przebieg DK10 przed węzłem Kobylanka. Końcowym etapem, po zakończeniu prac będzie uruchomienie przejazdu dwoma jezdniami na obwodnicy - dodaje Mateusz Grzeszczuk.