Obwodnica odciąży Przecław i Warzymice
Dwujezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) ma długość 4,2 km. Rozpoczyna się od ronda Hakena w Szczecinie, a kończy na włączeniu w obecną DK13 na południe od Przecławia.
- Nowa trasa udrożni przejazd DK13 ze Szczecina w kierunku autostrady A6 - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Obecnie w Przecławiu i Warzymicach codziennie są zatory drogowe, ponieważ jest to zarówno trasa w kierunku autostrady, jak i droga prowadząca do wielu osiedli mieszkaniowych. Jest tam wiele skrzyżowań i przejść dla pieszych. Po oddaniu obwodnicy ruch tranzytowy zostanie oddzielony od ruchu lokalnego.
Komunikację ułatwią też prowadzące do węzła Przecław drogi wybudowane przez Gminę Kołbaskowo, które mają być oddane do ruchu razem z obwodnicą.
Obwodnica Przecławia i Warzymic to pierwszy etap większej inwestycji
Obecnie budowany odcinek obwodnicy Przecławia i Warzymic to pierwszy etap realizacji nowego przebiegu DK13 od Szczecina do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku. Planowana jest realizacja II etapu obwodnicy, w ramach którego powstać ma nowy węzeł na połączeniu autostrady A6 i DK13 (węzeł Szczecin Zachód).
- Dalej na południe od autostrady A6 rozpoczynać się będzie obwodnica Kołbaskowa, która jest przewidziana do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic - dodaje Mateusz Grzeszczuk. - Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 została w ostatnich tygodniach uzyskana decyzja o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a dla nowego węzła na autostradzie A6 i DK13 trwają procedury uzyskiwania tej decyzji.
Kiedy pojedziemy nową obwodnicą?
Inwestycja zmierza do finału. Wykonano już kompletną nawierzchnię na jezdniach głównych. Prowadzone są jeszcze roboty przy rondzie, które połączy obwodnicę z obecnym przebiegiem DK13. Wykonywane jest oznakowanie poziome, ogrodzenie drogi, bariery energochłonne i roboty wykończeniowe.
- W trzecim kwartale tego roku planujemy zakończyć inwestycję i udostępnić drogę do ruchu - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk.