Miasto podpisało umowę z wybraną w przetargu firmą ELBUD Szczecin Sp. z o.o., która będzie miała 360 dni na zrealizowanie zadania. Koszt prac ma wynieść blisko 3 miliony złotych.
- Przedmiot zamówienia obejmuje „wykonanie infrastruktury Przystanku Szczecin Pogodno, rozbudowę i przebudowę ulicy Adama Mickiewicza oraz ulicy Kazimierza Twardowskiego wraz z infrastrukturą techniczną w ramach Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”, w formule zaprojektuj i wybuduj - tłumaczy Piotr Zieliński ze spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - W zakres prac projektowych wchodzi weryfikacja i aktualizacja dokumentacji projektowej wszystkich branż wraz z uzupełnieniem ww. dokumentacji o brakujące decyzje, dokumenty, opinie i uzgodnienia.
Prace budowlane obejmą m.in. rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych, rozbudowę wiaduktu, budowę zjazdu prowadzącego do południowego wejścia na peron, budowę chodników, przebudowę sieci, a także budowę elementów małej architektury i zagospodarowanie zieleni.
Na przebudowę samego przystanku Szczecin Pogodno, gdzie m.in. zachowana ma zostać charakterystyczna żelbetowa wiata, a także na zakończenie kolejowej części inwestycji jeszcze długo poczekamy. Linia kolejowa nr 406 do Polic zostanie zmodernizowana najpóźniej ze wszystkich wchodzących w skład SKM. Według ostatnich zapowiedzi ma to nastąpić dopiero pod koniec 2025 roku. Wcześniej, bo w 2023 roku zakończą się prace na trasach SKM w kierunku Gryfina, Goleniowa i Stargardu.
Na szczęście w samorządowej części inwestycji widać zdecydowanie większe postępy. W wielu miejscach infrastruktura jest już gotowa lub prace dobiegają końca. Tak jest m.in. w Podjuchach, na Pomorzanach, Łęknie, Niemierzynie czy w Zdunowie, a także w Gryfinie czy przy Goleniowskim Parku Przemysłowym. Prace toczą się w rejonie innych przystanków, m.in. przy Cmentarzu Centralnym.