Lotnisko w Goleniowie

i

Autor: Grzegorz Kluczyński

Lotnisko Szczecin Goleniów "budzi się" po epidemii. Nowe zasady dla pasażerów. Kiedy wróci Ryanair, Wizz Air i LOT?

2020-05-29 14:59

Epidemia koronawirusa spowodowała prawdziwy paraliż połączeń lotniczych. Od wielu tygodni podróż samolotem jest niemożliwa, a lotniska świecą pustkami. Już niebawem ma to się zmienić. Wkrótce będzie można ponownie latać w różne strony Polski i świata z lotniska w podszczecińskim Goleniowie. Wprowadzone zostaną również nowe zasady obsługi pasażerów i funkcjonowania lotniska. Sprawdźcie, co się zmieni.

Z powodu wstrzymanych lotów, port lotniczy Szczecin Goleniów, podobnie jak wszystkie pozostałe lotniska w Polsce, odnotował poważne straty z powodu braku połączeń, a co za tym idzie - pasażerów. Wkrótce jednak sytuacja ma ulec poprawie. Pierwsze loty odbędą się już za kilka tygodni. Jako pierwsze, na pasie startowym pojawią się samoloty polskiego LOT-u, wkrótce też dostępne będą połączenia takich przewoźników jak Ryanair, Norwegian czy Wizz Air.

Od 1 czerwca na lotnisko w Goleniowie wrócą samoloty LOT, którymi będzie można polecieć na lotnisko Chopina w Warszawie. Loty będą odbywać się dwa razy dziennie od poniedziałku do piątku i raz dziennie w sobotę i niedzielę. Bilety są już dostępne na stronie przewoźnika.

Kiedy wraca Ryanair, Wizzair i Norwegian?

Nieco później na pasie startowym pojawią się również samoloty innych przewoźników. Na swoje stałe trasy wracają tacy przewoźnicy jak Ryanair, Wizz Air czy Norwegian. Sprawdziliśmy w systemach rezerwacyjnych poszczególnych linii, od kiedy można rezerwować bilety.

Ryanair

  • Liverpool - 2 lipca
  • Londyn - 2 lipca
  • Dublin - 3 lipca

Norwegian

  • Oslo - 1 lipca
  • Kopenhaga - 1 lipca

Wizz Air

  • Stavanger - 7 czerwca
  • Oslo - 16 czerwca
  • Lwów - 3 lipca
  • Bergen - 4 lipca

Nowe zasady na lotnisku w Goleniowie

Wraz ze wznowieniem lotów, na lotnisku w Goleniowie nastąpią duże zmiany - zarówno dla pasażerów jak i obsługi, związane z nowym reżimem sanitarnym. Warto się z nimi zapoznać, planując podróż.

  • Jeśli istnieje taka możliwość, zaleca się pasażerom samodzielną odprawę oraz posiadanie karty pokładowej w wersji elektronicznej (np. na telefonie).
  • W terminalu pasażerskim mogą przebywać tylko pasażerowie oraz pracownicy lotniska. Osoby odprowadzające/oczekujące na przylot nie będą mogły wchodzić do obiektu. Wyjątek stanowią pasażerowie wymagający pomocy osoby towarzyszącej.
  • Przed wejściem do terminala pasażerom będzie mierzona temperatura ciała. Osoby z podwyższoną temperaturą i/lub objawami chorobowymi COVID-19 zostaną skierowane na dodatkowe badania do kabiny oceny zdrowia pasażerów(ambulatorium).
  • Kabina oceny zdrowia pasażerów jest specjalnym pomieszczeniem, na terenie którego przeprowadza się powtórne badanie temperatury w razie wystąpienia u podróżnego temperatury przekraczającej 38°C. Pomieszczenie to umożliwia również bezpieczną izolację osób z podejrzeniem COVID-19 w czasie oczekiwania na transport do zakładu opieki zdrowotnej.
  • Na terenie terminala znajdują się liczne urządzenia do dezynfekcji rąk, za pomocą których pasażerowie będą mogli oczyścić ręce.
  • Dla osób potrzebujących wsparcia medycznego dostępne jest ambulatorium.
  • Teren terminala jest czyszczony i odkażany na bieżąco.
  • Obowiązywać będzie zasada dystansowania społecznego z odstępem 1,5 metra. Na terenie portu znajdują się pionowe oraz poziome znaki, które przypominają o konieczności zachowania należytego odstępu.
  • Celem prewencji rozprzestrzeniania się koronawirusa, w punkcie informacyjnym, na stanowiskach odprawy biletowo-bagażowej i bramkach do boardingu zainstalowano ścianki z pleksi, które ograniczają kontakt podróżnych z obsługą.
  • Wszystkie miejsca do wspólnego użytku, które nie mają kluczowego znaczenia dla funkcjonowania lotniska, pozostaną nieczynne.
  • Lotnisko jest regularnie dezynfekowane, a samoloty będa odkażane po każdym zakończonym rejsie.
  • W trakcie lotu pasażerowie mają obowiązek nosić maseczki ochronne oraz przestrzegać obostrzenia wprowadzone przez linię odpowiedzialną za rejs.
  • W trakcie lotu pasażerowie będą musieli wypełnić kartę lokalizującą pasażera. Po zakończeniu lotu wypełniony dokument zostanie zabrany przez personel pokładowy, który przekaże go służbom lotniskowym, po czym zostanie wysłany do najbliższej stacji sanitarno – epidemiologicznej.
  • Pasażer, który nie przekaże/nie uzupełni karty lokalizacyjnej na pokładzie statku powietrznego, może to również wykonać przy dedykowanym stanowisku w terminalu przylotowym.
  • Po zakończeniu lotu i odbiorze bagażu pasażerowie mają obowiązek szybkiego, w miarę możliwości, opuszczenia terenu lotniska.
Sonda
Boisz się latać samolotem?
Super Raport 29 V (goście: Kukiz, Flisiak)

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express. Kliknij TUTAJ