Logo sieci znajduje się tuż nad wejściem do sklepu, jest niewielkich wymiarów, jednak na tle czarnej fasady nieco wyróżnia się "firmowymi" kolorami. Zdaniem części mieszkańców, nowy szyld nie współgra z elegancką fasadą "Posejdona", a wręcz ją szpeci. Ich zdaniem logo powinno kolorystycznie nawiązywać do reszty budynku i być w stonowanych barwach. Podobne zabiegi stosuje np. Biedronka, która w wybranych lokalizacjach stosuje monochromatyczne logotypy, które nie szpecą elewacji. Tak jest m.in. na deptaku Bogusława czy placu Dziecka, gdzie szyld sklepu - zamiast żółto-czerwonego - jest czarno-biały.
Przeciwko kolorowemu szyldowi Lidla zaprotestowali m.in. członkowie stowarzyszenia Rowerowy Szczecin i Szczecińskiego Ruchu Miejskiego, którzy zachęcali, by pisać listy do sieci handlowej z prośbą o zmianę logotypu.
Do zamieszania wokół szyldu odniosła się sama sieć. W oświadczeniu wystosowanym przez przedstawicieli Lidla czytamy m.in.:
"Otwierając nasze sklepy, dostosowujemy wygląd budynków do sąsiadującego z nimi otoczenia. Tak jest również w tym przypadku - nasza witryna sklepowa zostanie wyklejona nośnikami w monochromatycznych barwach. Nasze logo zamieszczone na elewacji budynku Posejdon również jest niestandardowym rozwiązaniem - jest to najmniejsze logo, jakie kiedykolwiek umieściliśmy na naszym sklepie. Zamieszczony na Posejdonie logotyp jest dwa razy mniejszy od stosowanego przez nas logo. Ponadto projekt logotypu był uwzględniony w pozwoleniu na budowę i został zaakceptowany."
Chociaż Lidl nie planuje zmiany szyldu na monochromatyczny, są przykłady, gdzie takie rozwiązanie zostało zastosowane. Tak jest m.in. w jednym ze sklepów w Düsseldorfie, gdzie żółto-niebieski szyld został zastąpiony stonowanym czarno-białym.
Otwarcie Lidla w "Posejdonie" planowane jest na początku marca 2020 roku.
Polecany artykuł: