W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim zmieniają się zasady funkcjonowania Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców. Od 16 marca, godz. 10.00 do odwołania zostaje zawieszona obsługa osób nieumówionych.
Wszystkie internetowe rezerwacje wizyt dokonane do 30 kwietnia 2020 r. zostały anulowane. Informację jak umówić ponownie swoja wizytę, interesanci otrzymają na maila wskazanego w arkuszu rezerwacji wizyt. Od 17 marca 2020 r. obsługa klienta odbywać się będzie tylko w uzasadnionych, ważnych sprawach, po uprzednim telefonicznym lub mailowym umówieniu swojej wizyty.
- e-mail: [email protected]
Czytaj też: Co musisz wiedzieć, jeśli obejmie cię kwarantanna?
Infolinie:
- sprawy paszportowe – 91 4303769, 91 4303278
- sprawy cudzoziemców, legalizacja pobytu – 91 4303728, 91 4303001
- zezwolenie na pracę – tylko pracodawcy – 91 4303498
- sprawy obywatelstwa – 91 4303779
- sprawy obywateli UE – 91 4303779
- wpis zaproszenia do ewidencji zaproszeń – 91 4303779
Urzędnicy odpowiedzą na zgłoszenia najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych.
Nowe zasady zostały również wprowadzone w Urzędzie Miasta Szczecin. Sala Biura Obsługi Interesantów w szczecińskim magistracie ogranicza działalność, a mieszkańcy proszeni są o załatwianie wyłącznie niezbędnych spraw.
W sali Biura Obsługi Interesantów pojawiły się specjalne parawany bezpieczeństwa. Mają one być barierą ochronną między pracownikami a mieszkańcami. Ponadto urzędnicy zostali wyposażeni w środki dezynfekujące i rękawiczki. Przed wejściem na salę BOI zamontowano również dozowniki z płynami antybakteryjnymi dla interesantów. Nad bezpieczeństwem interesantów i pracowników będą czuwać patrole Straży Miejskiej. Funkcjonariusze będą odpowiedzialni za regulację liczby osób w sali BOI i jej bezpośrednim sąsiedztwie.
BOI będzie czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30. W sali nr 62 może przebywać tylko tylu interesantów, ile czynnych jest stanowisk, a bilet mogą pobierać jedynie te osoby, które wcześniej umówiły się na wizytę.
Nie będą nakładane kary pieniężne za niezarejestrowanie oraz brak zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu w terminie 30 dni. Zawiadomienia można dokonać drogą elektroniczną poprzez www.gov.pl albo za pośrednictwem poczty.
Wszelkie podania i wnioski należy wrzucać do specjalnej urny, która stoi w przejściu miedzy drzwiami ruchomymi w prawym skrzydle magistratu (przed salą 62 BOI). Można tego dokonać w godzinach pracy magistratu, tj. 7.30-15.30.
Apelujemy do mieszkańców o załatwianie jedynie niezbędnych spraw, korzystanie z infolinii (91 424 5000) lub Internetu oraz o realizowanie ew. płatności online.