
Saturn znika z niemieckiego rynku
Chodzi o znaną sieć sklepów elektronicznych Saturn, która jeszcze niedawno posiadała około 150 sklepów w całych Niemczech. Jak czytamy na polonijnym portalu polskiobserwator.de, aktualnie firma gwałtownie zmniejsza liczbę swoich placówek. Wiele sklepów przechodzi metamorfozę i działa pod szyldem innej, równie popularnej marki
Był Saturn, będzie MediaMarkt
Sklepy sieci Saturn po zmianach działają pod szyldem MediaMarkt. Obie firmy, które kiedyś rywalizowały ze sobą na rynku, od 1990 roku należą do tego samego właściciela — potężnego koncernu Ceconomy.
Do tej pory Saturn i MediaMarkt funkcjonowały jako odrębne sieci, miały inne logo i kolorystykę, co sprawiało, że konsumenci często postrzegali je jako konkurencję. Zmiany, które obecnie zachodzą na niemieckim rynku, mają na celu uproszczenie i ujednolicenie wizerunku, ponieważ asortyment i polityka cenowa obu marek są bardzo podobne.
Saturn był dobrze znany w Polsce
To ciąg dalszy zmian wprowadzanych od kilku lat przez właściciela obu marek. W niektórych krajach Europy Saturn już całkowicie zniknął. Tak było m.in. w Polsce, gdzie sieć ostatecznie zniknęła z rynku w 2018 roku i została zastąpiona przez MediaMarkt.
Co się zmieni dla klientów?
Przekształcenie sklepów Saturn w MediaMarkt może wywoływać zdziwienie wśród klientów, ale koncern zapewnia, że usługi serwisowe będą nadal dostępne pod obiema markami. W Niemczech działa obecnie ponad 300 sklepów MediaMarkt, a kolejne lokalizacje, w tym w Hamburgu i Hanowerze, są dostosowywane do nowego formatu – informuje KA Insider. Nie wiadomo jeszcze, ile sklepów Saturn zostanie ostatecznie przejętych przez MediaMarkt.
Decyzja o wycofaniu marki Saturn z Niemiec jest elementem szerszej strategii koncernu Ceconomy, który dąży do optymalizacji swojej działalności na europejskim rynku. Zmiany mają na celu umocnienie pozycji MediaMarkt jako lidera w branży elektroniki użytkowej i dostosowanie się do zmieniających się potrzeb klientów i sytuacji na rynku.