Chodzi o okolice przystanków Pomorzany przy ul. Mieszka I i Niemierzyn przy ul. Arkońskiej. Miasto rozstrzygnęło przetargi związane z tymi zadaniami.
W przetargu, na wykonanie infrastruktury miejskiej części przystanku SKM Szczecin Pomorzany, najlepszą okazała się oferta firmy KRISTONE Krystian Suda, która wyceniła swoją pracę na ponad 1,2 mln zł. W ramach zadania, przy ul. Mieszka I powstanie m.in. parking dla samochodów i rowerów, pojawią się również elementy małej architektury i nasadzenia. Przebudowane zostaną również istniejące instalacje.
Ta sama firma zmodernizuje również okolice przystanku Niemierzyn u zbiegu ulic Arkońskiej i Wszystkich Świętych. W jej ramach powstaną m.in. nowe chodniki, elementy małej architektury. Pojawią się rónież nowe nasadzenia. Koszt tego zadania to prawie 574 tysiące złotych.
Czytaj też: Szczecin może zapomnieć o SKM? "Koniec prac niemożliwy w 2023 roku"
Planowany pierwotnie termin zakończenia budowy SKM to przełom 2021 i 2022 roku, jednak już teraz wiadomo, że nie zostanie on dotrzymany. Przedstawiciele wykonawcy prac na kolejowej częsci inwestycji mówią wprost, że jej zakończenie jest niemożliwe nawet w 2023 roku. Zdaniem Trakcji, realnym terminem jest obecnie połowa 2024 roku. To zdecydowanie za późno, by zachować unijne dofinansowanie. Koszt inwestycji to ponad 740 milionów złotych, z czego 512 milionów pochodzi z Unii Europejskiej.
W ramach części inwestycji, za którą odpowiedzialne są samorządy, powstały już m.in. węzły przesiadkowe w Szczecinie Podjuchach i Stargardzie. Podobne inwestycje realizowane są również m.in. w Gryfinie i Goleniowie. W Szczecinie trwają postępowania przetargowe na budowę kolejnych węzłów, m.in. przy ul. Ku Słońcu, w Zdunowie i na Skolwinie.
Czytaj też: Budowa SKM poważnie zagrożona. Poseł ze Szczecina chce rozmów "ponad podziałami"