Blisko tysiąc nowych zapór drogowych najnowszej generacji już stoi na odcinkach remontowanych w ramach torowej rewolucji. W najbliższych dniach pojawią się kolejne, tym razem na Placu Żołnierza. W sobotę 20 lutego wprowadzony zostanie kolejny etap czasowej organizacji ruchu związanej z przebudową torowisk.
- W ramach tego etapu w dalszym ciągu prace będą się odbywać na torowisku wzdłuż ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Dodatkowo roboty rozpoczną się na odcinku wzdłuż placu Żołnierza Polskiego w części od ul. Matejki do al. Wyzwolenia. Roboty obejmą także jezdnię północną w kierunku do al. Wyzwolenia.
Zobacz też: Ciężki sprzęt na terenie dawnego Szczecińskiego Loftu Kultury. Co się dzieje na ul. Kolumba? [ZDJĘCIA, WIDEO]
W związku z tym w dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo 20.02 zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:
- Na skrzyżowaniu Matejki - Piłsudskiego na wlocie południowym ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu
- Na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki
- Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki – Piłsudskiego i Plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego – Wyzwolenia
Ze względu na panujące warunki atmosferyczne w ostatnich dniach część prac nie mogła być prowadzona.
- Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo-torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury - dodaje Hanna Pieczyńska.
Zobacz też: Szczecin: Zima na budowie węzła Łękno. Zobacz postępy prac! [ZDJECIA, WIDEO]
W najbliższym czasie, jeśli pozwoli na to pogoda, w planach, w zależności od odcinka, jest między innymi:
- Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni
- Demontaż istniejącego oznakowania
- Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejącego torowiska tramwajowego
- Rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki elementów podwieszeń trakcyjnych
- Tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
- Bieżąca inwentaryzacja geodezyjna wykonanych prac
- Rozpoczęcie prac wodno-kanalizacyjnych : odcinek kanalizacji deszczowej, montaż rur osłonowych w korycie torowym
- Rozpoczęcie prac w zakresie elektro-energetyki: układanie rur osłonowych przez koryto torowe
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.