Galopująca inflacja i rosnące ceny materiałów budowlanych sprawiają, że oferty w przetargach są dużo droższe niż zakłada to budżet. Tak właśnie jest w przypadku otoczenia przystanków Żelechowa i Golęcino, których przebudowa została wyceniona przez potencjalnego wykonawcę blisko o połowę więcej, niż miasto przeznaczyło na inwestycję.
W przetargach na przebudowę otoczenia przystanków Żelechowa i Golęcino wpłynęło po jednej ofercie. Obie zostały złożone przez szczecińską firmę ELBUD, która za budowę infrastruktury wokół przystanku Golęcino zaproponowała ponad 6,6 mln zł, czyli o prawie 2 miliony więcej, niż miasto przeznaczyło na ten cel (4,7 mln zł). Podobnie było w przypadku przystanku Żelechowa, gdzie potencjalny wykonawca wycenił swoje usługi na prawie 6,3 mln zł, gdy miasto zaplanowało wydać 4,2 mln zł.
Czytaj też: Nikt nie chce wybudować otoczenia trzech przystanków SKM Szczecin. Miasto dalej szuka chętnych
Nieciekawie jest również w przypadku otoczenia przystanku SKM Szczecin Pogodno, gdzie w kolejnym już przetargu nie wpłynęła żadna oferta.
Przypomnijmy, w ramach miejskiej części inwestycji zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, a także przebudowę istniejących sieci.
Prace obejmujące budowę miejskiej części przystanków SKM w jednych miejscach zostało zakończone, w innych prace trwają, a jeszcze w innych trwają przygotowania do ich rozpoczęcia. Gotowy jest już m.in. węzeł przesiadkowy w Podjuchach, otoczenie przystanku Niemierzyn, prace dobiegają końca w rejonie przystanków Pomorzany i Zdunowo.
Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja na kolejowej części inwestycji. Jak poinformował w ubiegłym tygodniu prezydent Szczecina Piotr Krzystek, szanse na zakończenie prac przez PKP PLK do końca 2023 roku są nierealne. Przypomnijmy, inwestycja miała pierwotnie być gotowa w 2022 roku.