Ostatnie odcinki S3 czekają na zgodę na realizację

i

Autor: Grzegorz Kluczyński

Drogą S3 pojedziemy aż do Świnoujścia. Ostatnie odcinki czekają na zgodę. Kiedy powstaną? [MAPY]

2021-06-29 10:09

Dwie jezdnie do samego Świnoujścia, nowe węzły, mosty i wiadukty - to najbliższe plany związane z budową dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S3, która połączy Republikę Czeską w wybrzeżem Bałtyku. Łącznie do zbudowania są 33 kilometry nowej drogi. Do wojewody trafiły wnioski o zezwolenie na realizację inwestycji.

Do wojewody zachodniopomorskiego zostały złożone wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S3, któe są nie tylko ostatnimi fragmentami tej trasy w województwie, ale również w Polsce.

- Decyzji ZRID spodziewamy się wiosną przyszłego roku, a zakończenia budowy odcinków Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz-Troszyn, o łącznej długości 33 km, w połowie 2024 roku - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wtedy też będzie można przejechać całą S3 od Świnoujścia do granicy z Republiką Czeską w Lubawce.

Czytaj też: Prezydent złapał za worek i zbierał śmieci! Legendarna szczecińska plaża jak wielkie wysypisko [ZDJĘCIA]

Początkiem drogi ekspresowej będzie rondo na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu, a po 33 kilometrach połączy się z funkcjonującą obecnie obwodnicą Troszyna.

- Obecna DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa, co nie zapewnia odpowiedniej przepustowości dla ruchu drogowego i negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego, np. potencjalne zderzenia czołowe - podkreśla Mateusz Grzeszczuk. - Dlatego konieczna jest budowa dwujezdniowej S3, która zapewni możliwość przejazdu bez zatorów i spowolnień ruchu na wiele lat do przodu. Ma to szczególne znaczenie biorąc pod uwagę rozwój połączeń promowych i portu w Świnoujściu. W sierpniu ubiegłego roku zostały podpisane umowy na zaprojektowanie i budowę drogi.

Czytaj też: Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina. Co się zmieniło w tym czasie? [ZDJĘCIA, WIDEO]

Realizację inwestycji podzielono na dwa odcinki.

Pierwszy, o długości 17 km, rozpoczyna się od połączenia z tunelem w Świnoujściu w pobliżu terminala promów morskich i kończy na zachód od węzła Dargobądz. Na trasie powstaną węzły drogowe: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Wybudowanych zostanie również 10 wiaduktów i dwie estakady oraz kładka dla pieszych. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Drugi odcinek ma 16 km długości i obejmie budowę węzła Dargobądz, a także Wolin Zachód i Wolin Wschód. Nowy odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. W ramach inwestycji przewidziano też budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na wschód od Dargobądza. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie również siedem wiaduktów, dwa mosty oraz estakada. Powstaną również przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.

Czytaj też: Szczecin: Dziecko omal nie wylądowało pod kołami tramwaju! O włos od tragedii [WIDEO]

Sonda
Często stoisz w korkach?
Pół roku "torowej rewolucji" w centrum Szczecina