Plany związane z połączeniem wysp Wolin i Uznam podwodnym tunelem zrodziły się wiele lat temu. Dopiero całkiem niedawno ta wizja zaczęła nabierać coraz bardziej realnych kształtów i ostatecznie stała się rzeczywistością. Po wielu dekadach oczekiwań i ponad trzech latach budowy, tunel pod Świną zostanie otwarty w piątek, 30 czerwca. O godz. 12:00 odbędą się uroczystości m.in. z udziałem samorządowców, polityków, przedstawicieli Komisji Europejskiej i zaproszonych gości, następnie rozpocznie się część dla mieszkańców z możliwością przejażdżki ciuchcią, biegiem i przejazdem rowerowym, a wieczorem trasę pod cieśniną Świny pokonają pierwsi kierowcy.
Wraz z otwarciem nowej przeprawy, która będzie najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce, w Świnoujściu nastąpi prawdziwa komunikacyjna rewolucja. Zniknie promowa przeprawa "Karsibór", zmieni się organizacja komunikacji miejskiej, z przeprawy promowej "Warszów" przy dworcu PKP będą mogli korzystać wszyscy, a nie tylko mieszkańcy Świnoujścia. Krótko mówiąc, przemieszczanie się między lewo- i prawobrzeżną częścią Świnoujścia stanie się zdecydowanie łatwiejsze i szybsze.
Inwestycja kosztowała ponad 900 milionów złotych, z czego 85 procent pochodziło ze środków Unii Europejskiej. Resztę dołożyło miasto ze swojego budżetu.
W poniższej galerii możecie zobaczyć jak wygląda tunel pod Świną na krótko przed jego uruchomieniem. Wciąż jest tutaj pusto, jednak to się zmieni już w najbliższy piątek.