Obecnie w tunelu uszczelniane są konstrukcje wyjść ewakuacyjnych. Trwają też roboty wykończeniowe. Ekipy kontynuują prace przy montażu infrastruktury, uszczelnianiu prefabrykatów konstrukcji wewnętrznych tunelu oraz uszczelnianiu i czyszczenie obudowy tunelu.
Prace toczą się również na obu końcach przeprawy. Na wyspie Wolin, w komorze odbiorczej trwają prace wykończeniowe konstrukcji wewnętrznych, a na rampie i w tunelu wykonanym metodą stropową, a także montaż konstrukcji pod elewację. Na Wyspie Uznam, w komorze startowej, uszczelniane są ściany szczelinowe, murowana jest galeria ewakuacyjna na stropie pośrednim, montowane są wentylatory wyciągowe, zbrojony i szalowany jest strop wyrzutni wentylacyjnej.
Trwają również roboty wykończeniowe konstrukcji pomieszczeń technicznych i ewakuacyjnych, a także betonowanie kap chodnikowych. W części tunelu montowana jest obudowa ścian szczelinowych. Na obu wyspach toczą się dodatkowo roboty drogowe.
Wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Przypomnijmy, według pierwotnych planów, tunel miał być gotowy pod koniec 2022 roku, jednak inwestycja zaliczyła kilkumiesięczne opóźnienie. Oznacza to, że pierwsi kierowcy skorzystają z niego najprawdopodobniej w połowie 2023 roku.
Umowa na inwestycję została podpisana w 2018 roku. W 2020 roku z Chin do Polski przypłynęła specjalna maszyna TBM, która otrzymała imię "Wyspiarka". Samo drążenie tunelu trwało pół roku - od marca do września 2021 roku. Później rozpoczęły się prace wykończeniowe.
Tunel w Świnoujściu będzie miał 1,44 km długości i będzie największą podwodną przeprawą w Polsce. Koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego 75 procent pochodzi z dofinansowania unijnego. Resztę dołożyło Świnoujście.