Na budowie tunelu łączącego wyspy Wolin i Uznam zakończono prace związane z układaniem płyt drogowych. Równolegle toczą się prace wykończeniowe i uszczelniające. PORR Polska, główny wykonawca inwestycji, opublikował film, na którym możemy zobaczyć postępy na placu budowy. Widać na nim, że większość prac jest już wykonana, jednak przed ekipami wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Przypomnijmy, według pierwotnych planów, tunel miał być gotowy pod koniec 2022 roku, jednak inwestycja zaliczyła kilkumiesięczne opóźnienie. Oznacza to, że pierwsi kierowcy skorzystają z niego najprawdopodobniej w połowie 2023 roku.
Umowa na inwestycję została podpisana w 2018 roku. W 2020 roku z Chin do Polski przypłynęła specjalna maszyna TBM, która otrzymała imię "Wyspiarka". Samo drążenie tunelu trwało pół roku - od marca do września 2021 roku. Później rozpoczęły się prace wykończeniowe.
Tunel w Świnoujściu będzie miał 1,44 km długości i będzie największą podwodną przeprawą w Polsce. Koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych, z czego 75 procent pochodzi z dofinansowania unijnego. Resztę dołożyło Świnoujście.