Biuro CSP Customer Services Polska w Posejdonie

i

Autor: Mateusz Świtała Biuro CSP Customer Services Polska w Posejdonie

Znasz niemiecki? Poszukujesz pracy? To jest oferta dla Ciebie!

2020-12-05 7:30

Rekrutacja zdalna? Tak. Szkolenie online? Owszem. Praca z domu? Jasne. Otwarte etaty? Jak najbardziej.

Koronawirus, który na stałe zagościł się już w naszym kraju i w naszej rzeczywistości wpłynął znacznie na rynek pracy i wszystkie powiązane z nim aspekty. Chętni do pracy? Są. Dostępne miejsca pracy? Z tym już gorzej. Pandemia przeobraziła rynek pracy z nie tak dawnego rynku pracownika w rynek pracodawcy. W skutek panującego COVID-19 wiele firm zdecydowało się na redukcję etatów, niektóre zawiesiły swoją działalność lub całkowicie ją zamknęło. Jest jednak firma na szczecińskim rynku, która mimo tych wyjątkowych okoliczności, utrudnień i obostrzeń wciąż się rozwija, rekrutuje i wcale nie zwalnia tempa. A mowa tu o CSP Customer Services Polska.

Kim oni są?

Firma CSP Customer Services Polska od blisko 15 lat działa prężnie na szczecińskim rynku pracy. Wywodzi się z międzynarodowego koncernu Adecco, stabilizacja i renoma tej marki już same mówią za siebie. W CSP zatrudnionych jest ponad 400 osób, przez okres ostatnich kilku lat firma potroiła swoją wielkość, otworzyła kolejne biuro w Posejdonie i dodała szereg niemieckich przedsiębiorstw do puli swoich klientów. CSP świadczy usługi outsourcingowe w języku niemieckim, działa m. in. w branży telekomunikacyjnej, energetycznej, bankowej i motoryzacyjnej. Potencjalni kandydaci to osoby władające tym właśnie językiem. Firma podzielona jest na zespoły tzw. projekty, każdy o innej tematyce. W projektach typu back office, a więc opierających się na pracy z dokumentami, analizie oraz wprowadzaniu danych do systemu, wystarcza podstawowa znajomość języka niemieckiego. Natomiast projekty związane z obsługą klienta czyli bezpośrednim, telefonicznym bądź mailowym kontaktem z klientem, wymagają płynnej znajomości tego języka. CSP prowadzi obecnie 14 różnorodnych projektów, a z roku na rok ich liczba się zwiększa. W jaki więc sposób CSP uniknęło losu wielu innych firm, przystosowało się do covidowej rzeczywistości i prze wciąż naprzód?

Piotr Madejek Kierownik zespołu w CSP

i

Autor: mat. prasowe Piotr Madejek Kierownik zespołu w CSP

Tak to działa

Na chwilę obecną proces rekrutacji jest przeprowadzany w całości zdalnie. Dla kandydatów oznacza to, że po zaaplikowaniu na dane stanowisko kontakt ze strony firmy podejmowany jest telefonicznie lub mailowo. Kolejne rozmowy rekrutacyjne odbywają się w ten sam sposób. CSP bardzo szybko zareagowało na postępującą w kraju pandemię, umożliwiając swoim pracownikom pracę zdalną lub w razie chęci pracy z biura zapewniając bezpieczne i komfortowe, a co najważniejsze zgodne z obecnymi rozporządzeniami warunki. Większość obecnych pracowników firmy od prawie 10 miesięcy świadczy więc pracę w trybie home office. Tak jest też w przypadku nowo dołączających pracowników, zazwyczaj szkolenia rozpoczynające zatrudnienie odbywają się już online. Oczywiście cały sprzęt, w tym komputer, dwa monitory, headset oraz każde inne urządzenie niezbędne do wykonywania obowiązków zapewnia pracodawca. Z obserwacji trenerów i kierowników zespołów w CSP wynika, że osoby pracujące z domu fantastycznie sobie radzą i osiągają bardzo dobre wyniki.

Zuzanna Owieśniak Senior Trainer w CSP

i

Autor: mat. prasowe Zuzanna Owieśniak Senior Trainer w CSP

Rozwój mimo gospodarczego zastoju

Tylko w tym roku firma CSP uruchomiła 3 nowe projekty z branży energetycznej, e-commerce i finansowej. Pierwszy z nich ruszył w lutym tego roku a więc w początkach wybuchu pandemii, kolejny w czerwcu a następny w październiku. Mimo trudnych warunków i mogłoby się wydawać ogólnego gospodarczego pesymizmu projekty wciąż funkcjonują i są stale rozbudowywane poprzez dotrudnianie nowych pracowników. W czym więc leży sekret? Możnaby powiedzieć, że praca w CSP skupia sie na branżach niedotkniętych pandemią czy nawet świetnie prosperujących w takich warunkach. Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce jest jedną z nich. Zastój w handlu detalicznym, spowodowany zamknięciami sklepów bądź ograniczeniami ilości klientów zachęca do zakupów online. Stabilna sytuacja w branży energetycznej wynika z niezmiennego zapotrzebowania na jej usługi. Pandemia koronawirusa nie wydaje się również oddziaływać na redukcję etatów w branży finansowej. Jednak odpowiednia gałąź gospodarki to nie wszystko. Istotne jest również podejście pracodawcy i umiejętne kreowanie relacji z pracownikiem.

Biuro CSP Customer Services Polska w Posejdonie

i

Autor: mat. prasowe

Kompromis jest ważny

CSP zdaje sobie sprawę, że praca zdalna to nie tylko zalety. Wielu pracowników, szczególnie rodzice dzieci w wieku szkolnym, które obecnie nie uczęszczają na zajęcia, mierzy się z codziennym wyzwaniem, tj. połączeniem obowiązków zawodowych z opieką nad dziećmi. Firma stara się jednak być w tym trudnym dla wszystkich czasie elastyczna i szuka wraz z pracownikami rozwiązań, które dadzą możliwość wykonywania pracy np. dostosowując odpowiednio jej godziny. Przy takim podejściu oraz wsparciu wszystko da się pogodzić i przeorganizować. Między pracownikiem a pracodawcą istnieje dialog, komunikacja swoich potrzeb i oczekiwań. Dla pracownika najważniejsze jest obecnie poczucie bezpieczeństwa i komfortu oraz świadomość posiadania stabilnej pracy. Zdaje on sobie również sprawę z tego, że bez niego firma nie będzie w stanie funkcjonować. CSP w zamian zapewnia ciągłość pracy, niezmienne warunki umowy, możliwość świadczenia pracy w wybranym przez pracownika miejscu, a także wsparcie trenerów i przełożonych.

Jeśli zainteresował cię powyższy artykuł, sprawdź nasze aktualne oferty pracy na stronie www.cs-polska.com bądź skontaktuj się z firmą CSP pod nr 789 185 088.

Biuro CSP Customer Services Polska w Posejdonie

i

Autor: Mateusz Świtała Biuro CSP Customer Services Polska w Posejdonie

Artykuł sponsorowany

Nasi Partnerzy polecają