![Szczecin SE Google News](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-V4y4-8Hb3-tzaN_szczecin-se-google-news-664x442-nocrop.jpg)
Przebudują węzeł drogowy na S3
Tym ważnym dokumentem jest decyzja środowiskowa dotycząca kształtu nowego węzła. W ramach jego modernizacji obecne wiadukty nad linią kolejową zostaną zastąpione nowymi obiektami, przebudowane zostaną również łącznice z drogą powiatową, a tym samym cały węzeł zostanie dostosowany do współczesnych standardów.
- W decyzji środowiskowej wybrano jako najkorzystniejszy wariant W1 oraz określono uwarunkowania środowiskowe realizacji inwestycji. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla inwestycji - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - W połowie tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a pod koniec roku ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji.
Projekt z lat 60. XX wieku nie spełnia obecnych norm
Węzeł Goleniów Południe powstał wraz z budową dwujezdniowej drogi E-14, czyli dzisiejszej S3, w latach 1977-1979. Wtedy też powstały wiadukty nad linią kolejową. W późniejszych latach wschodnie łącznice zostały częściowo przebudowane, powstało m.in. rondo. Wiadukty węzła, które były projektowane zgodnie z normami pochodzącymi jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Norm nie spełniają również pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów.
- W miejscu istniejących pięcioprzęsłowych wiaduktów nad linią kolejową nr 401 powstaną nowe, trzyprzęsłowe obiekty. Nowe wiadukty zaprojektowane zgodnie ze współczesną normą dla klasy I pozwolą na bezproblemowe przeniesienie ciężkiego ruchu, w tym rosnącej liczby przejazdów nienormatywnych - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk. - Na połączeniu zachodnich łącznic z drogą powiatową powstanie rondo, co usprawni ruch. Wzdłuż drogi powiatowej w obrębie węzła powstanie również ścieżka pieszo-rowerowa. Łącznice zostaną przebudowane, a zjazd i wjazd na węzeł będzie odbywał się pasami włączeń i wyłączeń o normatywnej szerokości 3,5 m. W obrębie węzła zostanie również przebudowana nawierzchnia drogi ekspresowej.
Łącznie prace obejmą odcinek drogi ekspresowej S3 o długości blisko 2 kilometrów.
_____________________________________________________________________
Więcej o sprawach polskiego samorządu przeczytasz w serwisie polskisamorzad.se.pl.