Z zachodniopomorskich torów już wkrótce znikną najstarsze pociągi elektryczne. W przetargu na sprzedaż sześciu zmodernizowanych składów EN57AL należących do Województwa Zachodniopomorskiego złożono dwie oferty.Polregio S.A. chce kupić je za 37,2 mln zł netto, natomiast Koleje Małopolskie Sp. z o.o. zaoferowały wyższą kwotę 37,8 mln zł netto.
Na sprzedaż wystawiono 6 używanych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AL o numerach: 1530,1528, 1296, 1574, 1519, 1522. Cena wywoławcza każdego została określona w wysokości 4,5 mln zł netto, łącznie cena wywoławcza wynosiła 27 mln zł netto. W 2022 roku pojazdy przeszły naprawę poziomu P4. Dodatkowo podczas przeglądu P4 dwa z nich (o numerach 1530 i 1522) zostały przystosowane do przewozu minimum 30 sztuk rowerów.
Województwo wycofuje zmodernizowane EN57AL, ponieważ posiada dla nich zastępstwo w postaci nowych jednostek. To efekt regularnego odnawiania taboru.
- Konsekwentnie odnawiamy naszą flotę, mamy najnowocześniejszy tabor w kraju – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz. - Realizowana jest obecnie umowa na zakup kolejnych 8 elektrycznych czteroczłonowych zespołów trakcyjnych, dzięki czemu możemy sprzedać starsze pojazdy.
Obecnie komisja przetargowa finalizuje prace, po ich zakończeniu pojazdy zostaną przekazane nowemu właścicielowi.
Polecany artykuł: