
- Widok sprzętu budowlanego na jezdni sygnalizuje dla wielu osób rozpoczęcie intensywnych prac – informuje Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji.
Prace przygotowawcze rozpoczęły się już wcześniej, ale dopiero w tym tygodniu na jezdni pojawiły się maszyny.
- Wczoraj rozpoczęło się frezowanie zamkniętych fragmentów jezdni obiektu - informował w czwartek Piotr Zieliński.
Utrudnienia dla kierowców
Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Zamknięte są łącznice w kierunku Dworca Głównego i Polic, a także łącznica od ul. Jana z Kolna, którą można było wjechać na Trasę Zamkową w kierunku Prawobrzeża. Na jezdni obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Rozpoczęcie inwestycji spowodowało, że w godzinach komunikacyjnego szczytu, większe niż zazwyczaj zatory tworzą się na pl. Żołnierza Polskiego i na ul. Matejki, które prowadzą w kierunku Trasy Zamkowej. Wielu kierowców jeździ też niestety "na pamięć", nie zwracając uwagi na oznakowanie, co sprawia, że są często zaskoczeni tym, że pas ruchu nagle się skończył, prowadzi w inną stronę niż dotychczas, albo nie można wjechać na jedną z zamkniętych łącznic. Prawdopodobnie, jak miało to miejsce w przypadku innych inwestycji drogowych, sytuacja unormuje się w ciągu kilku najbliższych dni.
- Sytuacja jest na bieżąco monitorowana i w razie potrzeby wprowadzane będą uzasadnione zmiany, które poprawią płynność ruchu i zminimalizują utrudnienia – zapewnia rzecznik.
Zakres prac remontowych
Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej ma potrwać 24 miesiące i obejmie m.in. naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni, wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych, wymianę balustrad, nawierzchni, urządzeń dylatacyjnych, barier ochronnych, elementów odwodnienia oraz przebudowę oświetlenia ulicznego. Generalnym Wykonawcą jest NIWA Szczecin Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 84,8 mln zł. Nadzór nad inwestycją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Zadanie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład.