Bank ostrzega przed oszustami

i

Autor: Grzegorz Kluczyński Bank ostrzega przed oszustami

Uwaga na fałszywe maile! Oszuści podszywają się pod jeden z banków!

2018-04-05 10:55

Od kilku dni na skrzynki mailowe tysięcy Polaków przychodzą tajemnicze maile, których nadawcą jest rzekomo bank PKO PB. Okazuje się, że jest to próba oszustwa, która może się skończyć utratą pieniędzy!

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami o konieczności weryfikacji konta, które przychodzą na skrzynki mailowe. Oszuści podszywając się pod bank informują odbiorców, że jeśli nie zweryfikują swoich kont nie będą mogli robić przelewów.

Jeden z takich maili dotarł również do naszej redakcji. Czytamy w nim:

"Ze względu na podejrzaną aktywność na Twoim rachunku w dniu 04.04.2018 o godzinie 23:31 prosimy o zalogowanie się na swój rachunek i zweryfikowanie swojej tożsamości. Dostęp do kanałów elektronicznych pozostaje odblokowany, natomiast możliwość realizowania przelewów pozostanie zablokowana do momentu potwierdzenia tożsamości. Prosimy o podążanie krokami wskazanymi pod linkiem poniżej."

W celu weryfikacji konta nadawcy wiadomości podają link, który na pierwszy rzut oka wygląda wiarygodnie.

Fałszywy mail z PKO BP

i

Autor: ESKA INFO Szczecin Fałszywy mail z PKO BP

Kliknięcie odnośnika w mailu prowadzi do strony łudząco podobnej do strony bankowości internetowej. Jednak jej adres jest zupełnie inny od tego, którego używają klienci banku.

Fałszywa strona PKO BP

i

Autor: PKO BP Fałszywa strona PKO BP

Przeczytaj również: Zaatakował przypadkowych przechodniów na ulicy. Nożownikowi ze Stargardu grozi nawet dożywocie

"Kliknięcie w linka kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych. Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze  zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - czytamy w oficjalnym komunikacie banku.

Co robić w sytuacji, gdy wiadomość wzbudzi nasze wątpliwości?

  • Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
  • Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  • Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
  • Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
  • Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Źródło: PKO BP

Przeczytaj również: Prawie dwieście na godzinę w obszarze zabudowanym. Pirat drogowy trafi przed sąd