Polecany artykuł:
Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami o konieczności weryfikacji konta, które przychodzą na skrzynki mailowe. Oszuści podszywając się pod bank informują odbiorców, że jeśli nie zweryfikują swoich kont nie będą mogli robić przelewów.
Jeden z takich maili dotarł również do naszej redakcji. Czytamy w nim:
W celu weryfikacji konta nadawcy wiadomości podają link, który na pierwszy rzut oka wygląda wiarygodnie.
Kliknięcie odnośnika w mailu prowadzi do strony łudząco podobnej do strony bankowości internetowej. Jednak jej adres jest zupełnie inny od tego, którego używają klienci banku.
Przeczytaj również: Zaatakował przypadkowych przechodniów na ulicy. Nożownikowi ze Stargardu grozi nawet dożywocie
"Kliknięcie w linka kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych. Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - czytamy w oficjalnym komunikacie banku.
Co robić w sytuacji, gdy wiadomość wzbudzi nasze wątpliwości?
- Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
- Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
- Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
- Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
Źródło: PKO BP
Przeczytaj również: Prawie dwieście na godzinę w obszarze zabudowanym. Pirat drogowy trafi przed sąd