Torowa rewolucja w Szczecinie - maj 2021

i

Autor: Tramwaje Szczecińskie

"Torowa rewolucja" w Szczecinie nie zwalnia tempa. Widać już nowe torowiska i przystanki [ZDJĘCIA]

2021-05-05 13:37

Sporo się dzieje na placach budowy, gdzie w ramach "torowej rewolucji" modernizowane są wyeksploatowane torowiska tramwajowe. Prace toczą się w kilku miejscach jednocześnie. Widać już nowe torowiska i rozjazdy, można także zauważyć zarysy nowych peronów przystankowych. To jednak zaledwie fragment całości inwestycji, która z pewnością poprawi komfort poruszania się po mieście.

- Ogromne tempo prac i sprawna organizacja robót widoczne są we wszystkich trzech miejscach, gdzie prowadzone są roboty związane z torową rewolucją - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Jeszcze niedawno tramwaje jeździły po wyeksploatowanych już szynach, a w centrum miasta spawane są już nowe rozjazdy i trwa budowa peronów przystankowych.

Prace prowadzone są jednocześnie na trzech odcinkach: na Niebuszewie, ul. Matejki i pl. Żołnierza.

- Na placu Żołnierza w zeszłym tygodniu prowadzone były roboty związane z zabudową rur osłonowych i istniejącego ciepłociągu, układaniem i zagęszczeniem warstwy stabilizacji czy spawaniem rozjazdu - dodaje Hanna Pieczyńska. - Na niebuszewie wykonywane były między innymi prace instalacyjne, wodno-kanalizacyjne i drogowe.

Z kolei na ulicy Matejki trwa montaż odwodnienia liniowego, widoczny jest też zarys nowego peronu tramwajowego.

Zobacz też: Tutaj ludzkie mięso przerabiano na... BIGOS! Kamienica legendarnego "rzeźnika z Niebuszewa" już tak nie wygląda [ZDJĘCIA, WIDEO]

Przebudowa torowisk w centrum Szczecina

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów

Sonda
Ceny biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie...
Dom legendarnego "rzeźnika z Niebuszewa" zmienił się nie do poznania