- Ogromne tempo prac i sprawna organizacja robót widoczne są we wszystkich trzech miejscach, gdzie prowadzone są roboty związane z torową rewolucją - mówi Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Jeszcze niedawno tramwaje jeździły po wyeksploatowanych już szynach, a w centrum miasta spawane są już nowe rozjazdy i trwa budowa peronów przystankowych.
Prace prowadzone są jednocześnie na trzech odcinkach: na Niebuszewie, ul. Matejki i pl. Żołnierza.
- Na placu Żołnierza w zeszłym tygodniu prowadzone były roboty związane z zabudową rur osłonowych i istniejącego ciepłociągu, układaniem i zagęszczeniem warstwy stabilizacji czy spawaniem rozjazdu - dodaje Hanna Pieczyńska. - Na niebuszewie wykonywane były między innymi prace instalacyjne, wodno-kanalizacyjne i drogowe.
Z kolei na ulicy Matejki trwa montaż odwodnienia liniowego, widoczny jest też zarys nowego peronu tramwajowego.
Zobacz też: Tutaj ludzkie mięso przerabiano na... BIGOS! Kamienica legendarnego "rzeźnika z Niebuszewa" już tak nie wygląda [ZDJĘCIA, WIDEO]
Przebudowa torowisk w centrum Szczecina
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów