Przebudowa ul. Mieszka I, a dokładniej jej kilkusetmetrowego fragmentu ma szansę zapisać się w historii jako jedna z najbardziej nieudolnych inwestycji ostatnich lat w Szczecinie. Poszerzenie fragmentu jezdni i przesunięcie ścieżki rowerowej z chodnikiem okazała się bardziej skomplikowaną operacją niż np. drążenie tunelu pod Świną, które trwało kilka miesięcy, czy budowa sklepu IKEA, która zajęła około 2 lata. Roboty drogowe, które zajęły blisko półtora roku doprowadziły do wściekłości wielu mieszkańców Szczecina.
Prace przy poszerzeniu jezdni na ulicy Mieszka I, by ułatwić dojazd do sklepu sieci IKEA rozpoczęły się w październiku 2021 roku i miały potrwać do wiosny 2022 roku. Wycięto drzewa, rozkopano ścieżkę rowerową, a przy jezdni pojawił się znak ograniczenia prędkości do 30 km/h. Później ruch na placu budowy zamarł. Przez wiele miesięcy nie działo się zupełnie nic. Terminy zakończenia prac były kilkakrotnie przesuwane i nie były dotrzymywane. Miasto zapowiedziało naliczenie kar umownych wykonawcy.
Wszystko wskazuje jednak na to, że ta inwestycja - mimo iż z rocznym opóźnieniem - dobiegła wreszcie końca. Mimo, iż nie wpłynęło jeszcze zawiadomienie o zakończeniu prac, wykonawca usunął już oznakowanie drogowe, udrożnił wybudowany prawoskręt, chodniki i drogę dla rowerów.
Budowa prawoskrętu miała być jednym z kilku elementów większej inwestycji mającej na celu ułatwienie dojazdu do sklepu IKEA i rozładowaniem ewentualnych korków. Rzeczywistość pokazała jednak, że przejazd ulicą Mieszka I odbywa się w miarę płynnie, więc wiele wskazuje, że kolejne działania, m.in. przy skrzyżowaniach z ulicami Milczańską, Białowieską i Wierzbową nie są koniecznością.