Inwestycja w Podjuchach oznacza sporo zmian dla mieszkańców, które niosą za sobą ułatwienia w ramach zrównoważonego transportu zbiorowego. Parking P&R wraz z pętlą stanie się elementem większej całości, która w najbliższych latach zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście.
- Na placu budowy wykonywane zostały regulacje włazów studni i wpustów deszczowych, zakończono prace związane z wykonaniem makroniwelacji w obrębie zatoki autobusowej i warstwy podbudowy z kruszywa łamanego w obrębie parkingu - informuje Hanna Pieczyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Gotowe są już krawężniki i wyspa dzieląca na ul. Metalowej. Wykonawca kontynuuje prace związane z układaniem krawężników i obrzeży oraz podbudów na parkingu P&R oraz na zatoce autobusowej. Trwa układanie nawierzchni w miejscach postojowych oraz nawierzchni jezdni na parkingu i ciągach pieszych.
Prawie gotowy jest już budynek kasowy. Zakończono w nim montaż stolarki okiennej i drzwi, rozpoczęto prace wykończeniowe we wnętrzu.
W najbliższym czasie planowane są następujące prace przy kontynuacji robót elektrycznych i teletechnicznych w rejonie zatoki autobusowej, układaniem krawężników oraz nawierzchni w rejonie parkingu, zatoki autobusowej i ul. Metalowej, wykonania konstrukcji i nawierzchni chodników, a także rozpoczęcie układania nawierzchni z kostki kamiennej w rejonie zatoki autobusowej, wykonanie warstwy ścieralnej w ul. Metalowej.
Węzeł przesiadkowy w Szczecinie Podjuchach
Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin. Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.
Zakres prac obejmie w szczególności:
- budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
- budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
- budowę parkingu Bike&Ride,
- budowę wiat przystankowych,
- wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
- rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
- budowę zaplecza socjalno-kasowego,
- budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
- budowę/przebudowę chodników,
- budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
- budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
- przebudowę kolidującego uzbrojenia,
- budowę zjazdów,
- wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Koszt inwestycji to 11,6 mln zł.
Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.