Szczecin: Tramwaje wrócą na Prawobrzeże. Będą utrudnienia dla kierowców [ZDJĘCIA]

2020-10-22 14:34

W czwartek odbył się przejazd kontrolny przez ulicę Wyszyńskiego w kierunku Turkusowej. Wszystko wskazuje na to, że po zakończeniu prac w rejonie przejść dla pieszych i przystanków, w przyszłą sobotę, 31 października pasażerowie będą mogli korzystać z komunikacji tramwajowej między lewo- i prawobrzeżną częścią Szczecina. Zanim to jednak nastąpi, kolejne utrudnienia czekają na kierowców.

W najbliższą sobotę, 24 października, od godzin porannych wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu przy Moście Długim.

- Wynika to z konieczności wprowadzenia zmian w sygnalizacji wynikających z przebudowy torowisk tramwajowych i dodatkowej relacji skrętnej - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. Wyłączenie może potrwać do niedzieli włącznie. Odpowiednie służby zostały o tej sytuacji powiadomione. Prosimy kierowców o szczególną uwagę.

Na tym etapie prac, na ulicy Wyszyńskiego wykonane są wszystkie instalacje pod jezdnią północną i nowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego-Gocław.

- Trwa zabudowa torów w ciągu Nabrzeża Wieleckiego - dodaje Hanna Pieczyńska. - Aby pasażerowie mogli korzystać z tego węzła komunikacyjnego w pełni trwają prace przy peronach tramwajowo-autobusowych w ciągu Wyszyńskiego, ustawiane są wiaty i wygrodzenia peronów oraz tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.

Rozwieszana jest także sieć trakcyjna nad torowiskiem, trwają prace związane z usuwaniem kolizji z infrastrukturą podziemną oraz budową nowej infrastruktury podziemnej, układana jest nawierzchni bitumiczna na jezdni południowej, ciągi piesze i rowerowe.

Co się zmieni przy Moście Długim?

Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone są również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowywane są sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawiła się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Pirat drogowy za kierownicą tira