Do przetargu na zaprojektowanie parkingowca pod Trasą Zamkową, w miejscu jednej z łącznic na terenie między ulicami Jana z Kolna i Duczyńskiego, zgłosiły się dwie firmy:
- Sveco Polska sp. z o.o. z Poznania w cenie 1.649.669 zł brutto, termin realizacji I etapu 30 dni, drugiego etapu 180 dni;
- Maki Architekci sp. z o.o. z Krakowa w cenie 521.124 zł brutto, termin realizacji I etapu 40 dni, drugie etapu 180 dni.
Jedna z ofert ponad dwukrotnie przekracza zakładany budżet, natomiast druga jest zdecydowanie tańsza. Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne przeznaczyła na sfinansowanie zamówienia 738 tysięcy złotych.
Rozwiąż QUIZ: 15 ciekawostek z historii Szczecina, które na pewno znasz! 10 punktów to MINIMUM!
Pomysł budowy parkingowca w tym miejscu nie jest nowy. Mówiło się o nim już kilka lat temu, jednak dopiero niedawno podjęto kroki w celu realizacji inwestycji, co wywołało burzliwą dyskusję odnośnie lokalizacji. Pojawiło się wiele głosów, że lokalizacja między Zamkiem Książąt Pomorskich i Wałami Chrobrego jest zbyt reprezentacyjna na taki obiekt, a jego powstanie w tym miejscu negatywnie wpłynie na panoramę miasta.
Obecnie miejsce, gdzie w przyszłości ma powstać parkingowiec, nie należy do wizytówek miasta. Część terenów pod Trasą Zamkową zajmują bowiem parkingi i pusty plac porośnięty dziką roślinnością. Z taką, wydawałoby się tymczasową sytuacją mamy do czynienia już od ponad 30 lat.
Sporo obaw budzi także plan wyburzenia jednej z łącznic Trasy Zamkowej, mianowicie wjazdu w kierunku placu Żołnierza od strony Nabrzeża Wieleckiego. Jak zapewnia miasto, ta kwestia ma zostać rozwiązana podczas przebudowy układu komunikacyjnego w rejonie przyszłego Mostu Kłodnego. W ciągu ulic Nabrzeże Wieleckie i Jana z Kolna ma powstać skrzyżowanie, które umożliwi dojazd w rejon placu Żołnierza.