- Gotowa jest już trakcja, 115 słupów i 2,5 kilometra nowego torowiska na ulicy Szafera - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Trwa sadzenie drzew, układanie nawierzchni na ponad 3 kilometrach ścieżek rowerowych oraz prace drogowe w okolicy ulicy Modrej. Roboty prowadzone są we wszystkich częściach ogromnego zadania poprawiającego skomunikowanie dla mieszańców tej części miasta.
Gotowe są już prawie wszystkie chodniki, trwa układanie nawierzchni z asfaltu twardolanego oraz asfaltowych nawierzchni ścieżek rowerowych. Widać pełną infrastrukturę dla tramwajów, które jeszcze w tym roku pojadą po nowym torowisku. Wykonano już zbiorniki prefabrykowane – trwają przygotowania do prób szczelności i przyłączeń. Trwają ostatnie prace elektrotechniczne w budynku podstacji oraz roboty drogowe na ulicy Modrej.
Zobacz też: Szczecin: Skatepark na osiedlu Majowym nabiera kształtów. Kiedy otwarcie? [ZDJĘCIA]
Prace zakończą się za kilka miesięcy. Pasażerowie komunikacji miejskiej, rowerzyści i kierowcy będą mogli korzystać ze wszystkich nowych udogodnień w ramach przebudowy ulicy Szafera na przełomie sierpnia i września.
Co się zmieni na ulicy Szafera?
Dotychczasowa, jednojezdniowa ulica zostanie docelowo zastąpiona szeroką, dwujezdniową arterią z pasem zieleni i torowiskiem tramwajowym. Nieopodal hali Netto Arena powstanie pętla tramwajowo-autobusowa. Pojawią się również nowe chodniki i trasy rowerowe. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to ponad 125 milionów złotych. Prace zakończą się wiosną 2021 roku.
W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.
Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.