Sklepy internetowe cieszą się stale rosnącą popularnością, a ich właściciele kuszą klientów atrakcyjnymi zniżkami i specjalnymi okazjami, coraz częściej wykorzystując do tego celu media społecznościowe. Internauci chętnie korzystają z tańszych zakupów za pośrednictwem sieci, a szczecinianie są pod tym względem mistrzami!
Szczecin na szczycie zestawienia
W rankingu e-sprytu przygotowanym przez portal Picodi.com Szczecin znalazł się na pierwszej pozycji. Okazuje się, że co siódmy mieszkaniec Szczecina aktywnie szuka w Internecie różnorodnych promocji i zniżek. Wyprzedziliśmy m.in. Kraków i Poznań, które powszechnie uznawane są miasta ludzi oszczędnych. Najsłabiej w zestawieniu wypadła Bydgoszcz, gdzie z promocji w sieci korzysta zaledwie jeden na dwudziestu mieszkańców. Dzięki oszczędnym zakupom w sieci przeciętny szczecinianin oszczędza 70 złotych rocznie, co w przeliczeniu na paszteciki daje aż 23 sztuki tego lokalnego przysmaku!
O pozycji w rankingu e-sprytu zadecydowały cztery czynniki: procent mieszkańców, którzy korzystają lub korzystali z internetowych promocji, umiejętność podejmowania rozważnych i ostrożnych decyzji podczas zakupów w sieci, łączna liczba różnorodnych sposobów na zmniejszenie ceny oraz procent ankietowanych regularnie i aktywnie poszukujących zniżek i promocji. Szczecin okazał się liderem w ostatnich dwóch kategoriach.
Ogólnopolski ranking e-sprytu:
Pełny raport przeprowadzony przez Picodi.com można znaleźć tutaj.
Przeczytaj również: Kupiliście takie rowery w Decathlonie? Ich używanie grozi wypadkiem!
Z jakich zniżek najchętniej korzystamy?
Najchętniej korzystamy z sezonowych wyprzedaży. Z tej formy zakupu korzysta 66 procent klientów. Dużą popularnością cieszą się również newslettery i zniżki na portalach z kuponami rabatowymi - korzysta z nich co drugi kupujący. 27 procent klientów korzysta ze specjalnych okazji w mediach społecznościowych. Co dziesiąty Polak korzysta ze zniżek dzięki zakupom grupowym.
Jakie produkty kupujemy najczęściej w sieci?
Polacy najchętniej kupują za pośrednictwem Internetu ubrania, elektronikę i kosmetyki. Najmniejszą popularnością cieszą się artykuły spożywcze.
Co z oszczędnościami?
Chociaż kupując taniej oszczędzamy, to z reguły nie widać efektów w postaci większej ilości gotówki w portfelu lub wyższego salda na koncie. Pieniądze zaoszczędzone na zakupach szczecinianie zwykle przeznaczają na bieżące potrzeby. Na rzeczywiste oszczędzanie decyduje się zaledwie 13 procent kupujących.
Więcej informacji o zwycięstwie Szczecina w rankingu można znaleźć tutaj.