Według magistratu potrzebne jest uporządkowanie transportu w Szczecinie. Nie tylko komunikacji miejskiej, ale też roweru miejskiego i transportu indywidualnego. Wprowadzenie taryfy przystankowej może być zachętą do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej. W związku z tym szczecinianie mieliby zrezygnować z przemieszczania się za pomocą samochodów. Jest to jednak proces długotrwały i czasochłonny.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie do połowy roku ma przygotować analizę dotyczącą wprowadzania taryfy przystankowej. Miasto wydaje ponad 200 milionów złotych na utrzymanie komunikacji miejskiej natomiast zarabia na tym tylko 90 milionów.
Sprzedaje się coraz mniej biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie - potrzebne są zmiany
2017-03-05
9:10
Dlatego urzędnicy zastanawiają się nad wprowadzeniem taryfy przystankowej - pasażerowie płaciliby za to ile przystanków przejadą, zamiast kupować bilety czasowe.