Nowe call center od 13 listopada 2018 będzie wspólnym numerem i BRPP i wszystkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia.
TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Teraz pod jednym numerem telefonu będzie można uzyskać informacje dotyczące zarówno zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów jak i ochrony ich praw.
Przeczytaj również: NFZ w Szczecinie: EKUZ, refundacje, sanatoria [ADRES, GODZINY URZĘDOWANIA, INFORMATOR]
Dzwoniąc pod numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590, otrzymamy m.in. informacje:
- jak uzyskać ubezpieczenie zdrowotne lub kartę EKUZ,
- jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej,
- jak zgłosić naruszenie praw pacjenta,
- jakie formalności należy wypełnić, aby wyjechać do sanatorium,
- adresy placówek medycznych w okolicy miejsca zamieszkania.
>> Telefoniczna Informacja Pacjenta - czytaj więcej na PoradnikZdrowie.pl
- To pierwszy etap wprowadzanych zmian - informuje Sylwia Wądrzyk, rzecznik prasowy Centrali NFZ. - Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
W 2017 infolinie NFZ obsługiwały około 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Natomiast liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła już 338 tysięcy.