PRZEŁOMOWY moment na budowie tunelu pod Świną. Wielki KRET już w Polsce! [ZDJĘCIA]

Rejs statku Da Chang trwał ponad miesiąc i zakończył się szczęśliwym zawinięciem do portu w Świnoujściu. Na jego pokładzie znajduje się ogromne wiertło, które wydrąży najdłuższy podwodny tunel w Polsce.

Chociaż pogoda była niezbyt sprzyjająca, a samej maszyny na pokładzie statku nie dało się zobaczyć, w środę po południu na świnoujskim nabrzeżu zebrało się sporo mieszkańców, by podziwiać chiński statek wchodzący do portu.

To przełomowy moment na budowie przeprawy między wyspami Wolin i Uznam i ważne wydarzenie w historii Świnoujścia. Wielki "kret", czyli maszyna TBM wyprodukowana w Chinach, wkrótce zostanie zmontowana w komorze startowej na wyspie Uznam i rozpocznie drążenie tunelu pod Świną - inwestycji, na którą mieszkańcy czekali od dziesięcioleci.

Tunel pod Świną będzie miał 1440 m długości, co sprawi, że będzie najdłuższą podwodną przeprawą w Polsce. Ma być gotowy pod koniec 2022 roku. Koszt inwestycji to ponad 900 milionów złotych.

Chiński statek Da Chang. Przywiózł maszynę do wiercenia tunelu w Świnoujściu