Polecany artykuł:
Od niedzieli podróże z nowego peronu
Na peronie nr 1 zakończyły się już wszystkie prace. Zyskał on pełne zadaszenie. Wiata od strony budynku dworca została wydłużona o odnowione elementy przeniesione z zabytkowych zadaszeń sąsiednich peronów. W drugiej części peronu powstała zupełnie nowe zadaszenie, nawiązujące wyglądem do tych na peronie 2 i 4. Na peronie już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących. Są również nowe ławki i oświetlenie. Z peronu 1 odjeżdżać będą przede wszystkim pociągi regionalne i szynobusy w kierunku Niemiec.
Stara kładka będzie jak nowa
Na dobre rusza przebudowa starej kładki. Będzie ona przeszklona i całkowicie zadaszona. Zamontowane będą cztery windy prowadzące na perony i jedna przy zejściu na ul. Kolumba. Zostanie ona połączona blisko 150 metrowym łącznikiem z kładką wybudowaną w 2016 roku. Obecnie, przy pomocy ciężkiego sprzętu, montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały łącznik, który będzie znajdował się bezpośrednio nad peronem 3. Trwa również przebudowa samego peronu.
Przeczytaj również: Dramatyczne sceny w szczecińskim autobusie. Szaleniec wtargnął do kabiny kierowcy!
Utrudnienia dla pasażerów
Od 10 marca, na czas prac przy przebudowie kładki, obiekt będzie częściowo wyłączony z użytkowania. Dla podróżnych dostępne będzie dojście od strony ul. Czarneckiego - na peron 4. Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki - od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca. O zmianach informuje oznakowanie na terenie dworca oraz ulotki rozdawane podróżnym.
Przebudowa szczecińskiego dworca ma się zakończyć do końca tego roku. Koszt drugiego etapu to blisko 60 milionów złotych.