
Do zdarzenia doszło w czwartek, 10 lipca, kiedy to funkcjonariusze z Komisariatu Wodnego Policji w Szczecinie otrzymali zgłoszenie o kolizji. Barka paliwowa uderzyła w nabrzeże Portu Szczecin-Świnoujście, uszkadzając infrastrukturę portową. Po zdarzeniu statek oddalił się z miejsca kolizji.
Pijany kapitan barki siał grozę w porcie
Policjanci z Komisariatu Wodnego Policji w Szczecinie natychmiast rozpoczęli poszukiwania barki. Udało im się ją zlokalizować przy Kanale Cegielnika w Szczecinie. Funkcjonariusze poddali kapitana badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Wynik badania był jednoznaczny – mężczyzna był nietrzeźwy.
– Przeprowadzone badanie wykazało u niego blisko promil alkoholu w organizmie, w związku z czym został zatrzymany – informuje policja. Dalsze czynności z zatrzymanym kapitanem prowadzili policjanci z Komisariatu Policji Szczecin Dąbie. Badanie trzeźwości pozostałych członków załogi nie wykazało żadnych nieprawidłowości.
Konsekwencje prawne dla pijanego kapitana. Co mu grozi?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, za sterowanie jednostką pływającą w stanie nietrzeźwości grożą surowe konsekwencje prawne. Pijanemu kapitanowi grozi grzywna, kara pozbawienia wolności, a także zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych na okres nie krótszy niż 3 lata.
Policja przypomina, że alkohol na wodzie jest równie niebezpieczny, jak alkohol za kierownicą samochodu. Nietrzeźwi sternicy stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na wodzie, zarówno dla siebie, jak i dla innych użytkowników szlaków wodnych.