Dlaczego aż sześciokrotnie? Obecnie na przeprawie obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. Pociągi wypełnione pasażerami spragnionymi wypoczynku na plaży dosłownie toczą się przez mocno wyeksploatowany most. Po jego remoncie dopuszczalna prędkość wzrośnie do 120 km/h.
Most nad rzeką Dziwną ma długość ponad 200 metrów. Znajdują się na nim trzy stalowe przęsła, każde z nich o długości 66 metrów i wadze 165 ton. Wzmocniona przeprawa umożliwi także sprawny transport cięższych ładunków do portu w Świnoujściu.
Prace nie będą miały wpływu na ruch pasażerski
Prace będą prowadzone w dwóch etapach - informuje PKP PLK. Obecnie na moście prowadzona jest rozbiórka torów. Przy filarach stawiane są rusztowania. W tej chwili prace prowadzone są przy torze nr 1. Po zakończeniu wszystkich prac po jednej stronie mostu, roboty rozpoczną się na torze nr 2.
W ciągu jednej doby przez most przejeżdża łącznie około 46 pociągów towarowych i pasażerskich. Jednak jak zapewniają przedstawiciele PKP PLK, roboty zostały zaplanowane w taki sposób, by nie powodować utrudnień w ich kursowaniu.
Polecany artykuł:
Co się zmieni?
W ramach prac wykonawca wymieni tory oraz słupy sieci trakcyjnej. Zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu. Poprawi się także estetyka mostu. Metalowa konstrukcja zostanie pomalowana oraz odnowione zostaną filary i przyczółki. Wzmocniony zostanie także nasyp przed i za mostem, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Odnowiona konstrukcja mostu pozwoli nawet na 6-krotne podniesienie prędkości pociągów - z 20 km/h do 120 km/h.
Prace mają zakończyć się w 2020 roku. Koszt inwestycji to około 25 milionów złotych.
Polecany artykuł: