Moderus Beta MF 29 AC BD to pierwszy, ale nie ostatni dwukierunkowy tramwaj, który będzie jeździł po szczecińskich torowiskach.
- Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o., która przewiduje dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
Wybierz najpiękniej rozświetlone miasto w Polsce na swiecsie.se.pl. Zagłosuj na Szczecin!
Tramwaj został już częściowo zmontowany. Przed pracownikami Tramwajów Szczecińskich ostatnie prace związane z przygotowaniem go do jazdy.
- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji - dodaje Hanna Pieczyńska. - Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.
Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.
Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:
- długość tramwaju 28 250 mm,
- szerokość tramwaju 2 354 mm,
- liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
- udział niskiej podłogi wynosi 25%,
- system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
- dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
- system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.