Pierwszy dwukierunkowy tramwaj jest już w Szczecinie. Wkrótce wyruszy na trasę [ZDJĘCIA]

2020-12-14 15:41

W poniedziałek, wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Teraz przed pracownikami spółki Tramwaje Szczecińskie ostatnie prace, które sprawią, by w kolejnych tygodniach nowy pojazd mógł wyjechać na trasę.

Moderus Beta MF 29 AC BD to pierwszy, ale nie ostatni dwukierunkowy tramwaj, który będzie jeździł po szczecińskich torowiskach.

- Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o., która przewiduje dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.

Wybierz najpiękniej rozświetlone miasto w Polsce na swiecsie.se.pl. Zagłosuj na Szczecin!

Tramwaj został już częściowo zmontowany. Przed pracownikami Tramwajów Szczecińskich ostatnie prace związane z przygotowaniem go do jazdy.

- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji - dodaje Hanna Pieczyńska. - Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:

  • długość tramwaju 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
To się mogło skończyć TRAGICZNIE! Wdrapali się na tramwaj. Grożą im POWAŻNE konsekwencje
Nasi Partnerzy polecają