Pierwszy dwukierunkowy tramwaj jest już w Szczecinie. Wkrótce wyruszy na trasę [ZDJĘCIA]

2020-12-14 15:41

W poniedziałek, wczesnym rankiem do Szczecina przyjechał pierwszy z zamówionych tramwajów dwukierunkowych. Teraz przed pracownikami spółki Tramwaje Szczecińskie ostatnie prace, które sprawią, by w kolejnych tygodniach nowy pojazd mógł wyjechać na trasę.

Moderus Beta MF 29 AC BD to pierwszy, ale nie ostatni dwukierunkowy tramwaj, który będzie jeździł po szczecińskich torowiskach.

- Dostawa realizowana jest w ramach umowy zawartej we wrześniu firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o., która przewiduje dostawę dwóch takich pojazdów z możliwością skorzystania z prawa opcji na kolejne dwa tramwaje - informuje Hanna Pieczyńska ze spółki Tramwaje Szczecińskie.

Wybierz najpiękniej rozświetlone miasto w Polsce na swiecsie.se.pl. Zagłosuj na Szczecin!

Tramwaj został już częściowo zmontowany. Przed pracownikami Tramwajów Szczecińskich ostatnie prace związane z przygotowaniem go do jazdy.

- Prace montażowe zostały wykonane przez naszych pracowników w hali produkcyjnej u wykonawcy. To pozwoli na szybsze włączenie pojazdu do eksploatacji - dodaje Hanna Pieczyńska. - Po rozładunku pojazdu rozpoczną się prace przygotowujące związane między innymi z wykonaniem prób dynamicznych oraz uruchamianiem i konfiguracją poszczególnych systemów w pojeździe. Nowy nabytek musi być także dostosowany do szczecińskiej specyfiki - informacja pasażerska, monitoring, system zarządzania zajezdnią. Przeprowadzone zostaną również szkolenia praktyczne motorniczych i obsługi zajezdniowej.

Tramwaj dwukierunkowy będzie wykorzystany w różnym zakresie. Podczas remontów, na dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie takich tramwajów umożliwia uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Wybrane dane techniczne tramwaju częściowo niskopodłogowego, dwukierunkowego:

  • długość tramwaju 28 250 mm,
  • szerokość tramwaju 2 354 mm,
  • liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
  • udział niskiej podłogi wynosi 25%,
  • system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego (klimatyzacja całopojazdowa),
  • dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
  • system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
  • w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
To się mogło skończyć TRAGICZNIE! Wdrapali się na tramwaj. Grożą im POWAŻNE konsekwencje