Budowa linii tramwajowej wraz z pętlą przy granicy Szczecina i Mierzyna miała kosztować 64 miliony złotych. W przetargu swoje oferty złożyło 6 firm. Najtańsza propozycja okazała się o 26 milionów droższa niż miasto zaplanowało w budżecie.
Ostatecznie miasto postanowiło unieważnić przetarg. Jednak przedstawiciele magistratu uspokajają - przetarg ma zostać ogłoszony na nowo. "Unieważnienie postępowania nie oznacza rezygnacji Miasta z tej inwestycji. Po ponownej analizie i optymalizacji dokumentacji projektowej, przetarg zostanie powtórzony" - czytamy w komunikacie przesłanym przez urząd miasta.
Polecany artykuł:
Przedłużenie linii tramwajowej do granicy z Mierzynem to ważna inwestycja dla mieszkańców Gumieniec i Mierzyna. W ostatnim czasie w okolicy powstało wiele osiedli mieszkaniowych, jednak dostęp do komunikacji miejskiej wciąż jest utrudniony. Obecna pętla tramwajowa na ulicy Kwiatowej nie rozwiązuje problemu.
Nie jest to jedyna inwestycja w szczecińską infrastrukturę tramwajową, planowana w najbliższym czasie. W ramach programu modernizacji torowisk ma zostać wybudowana nowa trasa na ulicy Szafera, zmodernizowane trasy na ul. Kolumba, Powstańców Wielkopolskich i Wyzwolenia, a także skrzyżowania przy Moście Długim i pl. Szarych Szeregów. W tym roku ma zostać również ogłoszony przetarg na przebudowę pętli Głębokie.