Linia na Prawobrzeżu miałaby zostać wydłużona do ulicy Handlowej, a w lewobrzeżnej części miasta - ulicą 26 Kwietnia do skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Dodatkowo powstaje koncepcja Sieci Tramwajowej Prawobrzeże, która połączy osiedla zlokalizowane w tej części miasta.
- Szybki Tramwaj ma spełniać swoją rolę do ulicy Handlowej – mówi Piotr Krzystek, prezydent miasta. – Natomiast o to w jakiej kolejności będzie powstawała sieć na Prawobrzeżu zdecydujemy po konsultacjach z ekspertami i mieszkańcami tej części miasta.
Wydłużenie SST zakłada bezkolizyjne połączenie tramwajowe miasta na osi zachód - wschód. Od ul. Derdowskiego do ul. Handlowej. Nie wyklucza się, że po wybudowaniu tych dwóch odcinków, uruchomione zostanie połączenie z wykorzystaniem składów tramwaju dwukierunkowego.
Sieć Tramwajowa Prawobrzeże, która jest odrębnym projektem, przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej. O kolejności ich realizacji mają zadecydować wyniki konsultacji, które potrwają do końca roku.