PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetargi w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - informuje portal transport-publiczny.pl. Wybór wykonawcy nie należał jednak do najłatwiejszych. Wszystko ze względu na pieniądze. W czerwcu ubiegłego roku ogłoszone zostały dwa przetargi dla budowy SKM. Jeden z nich dotyczył zaprojektowania i modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 między Szczecinem Głównym i Policami, który od 2002 roku wyłączony jest z ruchu pasażerskiego. Kolejny przetarg obejmował modernizację wybranych elementów linii 273 (w kierunku Gryfina), 351 (w kierunku Stargardu) oraz 401 (w kierunku Goleniowa).
Po otwarciu ofert w obydwu przetargach w sierpniu 2017 roku okazało się, że najtańsza oferta na przebudowę linii do Polic przekraczała zaplanowany budżet o ponad 100 milionów złotych. Na szczęście znalazły się środki na zwiększenie budżetu.
Przeczytaj również: Kolejny krok do Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Powstanie 26 węzłów przesiadkowych
Linię 406 Szczecin Główny – Police, na której już od kilkunastu lat nie kursują pociągi pasażerskie, przebuduje i zmodernizuje Trakcja PRKiI za kwotę 479,8 mln zł brutto. Nastąpi to w ciągu 25 miesięcy od podpisania umowy.
Rozstrzygnięto także drugi przetarg na wykonanie projektów i modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. W tym przypadku również wybrano ofertę firmy Trakcja, która zaoferowała najlepszą cenę 138,7 mln zł brutto i najkrótszy czas, czyli 22 miesięcy.
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma być gotowa do 2022 roku i obejmie 40 przystanków, w tym 26 na terenie Szczecina. Część z nich istnieje i zostanie zmodernizowana, niektóre będą zupełnie nowe, m.in. przy ul. Ku Słońcu i ul. Niemierzyńskiej oraz na Kępie Parnickiej.
Przeczytaj również: Łatwiejsze powroty znad morza. Zjazd z S3 w ulicę Goleniowską znów przejezdny [MAPA]
Zobacz #TOWIDEO: