Aleja Jana Pawła II zostanie otwarta dla ruchu w obu kierunkach w piątek, 1 kwietnia, po porannym szczycie komunikacyjnym. Wprawdzie w najbliższym czasie będą jeszcze trwały odbiory i prace porządkowe, ulica będzie w pełni przejezdna, mogą wystąpić jedynie niewielkie czasowe utrudnienia.
Modernizacja al. Jana Pawła II obejmowała odcinek między pl. Grunwaldzkim i pl. Armii Krajowej. Chociaż zostało przebudowane dosłownie wszystko, aleja zachowała swój charakter. Największą zmianę można zaobserwować na odcinku między ulicami Felczaka i Niedziałkowskiego, gdzie szlak spacerowy i rowerowy zostały przeniesione z obrzeży pasa zieleni na jego środek. To powrót do przedwojennego układu, który został zmieniony w latach 70.
- Przebudowane zostały chodniki, ścieżka rowerowa i jezdnia przy zachowaniu niezwykłego, historycznego klimatu - dodaje Hanna Pieczyńska. - Mała architektura już teraz zachęca do odpoczynku, a gdy całość nasadzeń rozkwitnie, będzie można w pełni zachwycić się tym niezwykłym miejscem.
Przebudowa al. Jana Pawła II kosztowała prawie 24 miliony złotych.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W związku z wznowieniem ruchu na całym odcinku przebudowywanej al. Jana Pawła II, od poniedziałku 4 kwietnia nastąpią zmiany w kursowaniu linii 87, 70 i 90.
Na linii 87:
- w kierunku pętli „Podbórz” likwidacji ulegnie przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowany w ciągu al. Jana Pawła II przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską (nr 12592);
- w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” od przystanku „Wąska Floating Arena” autobusy kursować będą przez ul. Felczaka i al. Jana Pawła II do pl. Grunwaldzkiego i dalej bez zmian, zatrzymując się na przystankach:
- Odrowąża (na żądanie, nr 18411),
- Urząd Miasta (w ciągu al. Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ul. Felczaka, nr 12511),
- Plac Grunwaldzki (w ciągu al. Jana Pawła II przed pl. Grunwaldzkim, nr 11621).
Nie będą obsługiwane dotychczasowe przystanki: „Wąska” (nr 18611), „Śląska” (nr 18722) i „Plac Grunwaldzki” (nr 11631).
Czytaj też: Kładą bruk i nowe chodniki. Tak zmienia się główna aleja w centrum Szczecina [ZDJĘCIA, WIDEO]
Na linii 70 od przystanku „Felczaka” autobusy kursować będą przez ul. Felczaka i al. Jana Pawła II do pl. Grunwaldzkiego i dalej bez zmian, zatrzymując się na przystankach:
- Urząd Miasta (w ciągu al. Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ul. Felczaka, nr 12511),
- Plac Grunwaldzki (w ciągu al. Jana Pawła II przed pl. Grunwaldzkim, nr 11621).
Nie będą obsługiwane dotychczasowe przystanki: „Urząd Miasta” (nr 12521), „Odrowąża” (nr 18412), „Wąska” (nr 18611), „Śląska” (nr 18722) i „Plac Grunwaldzki” (nr 11631).
Na linii 90 likwidacji ulegnie przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowany w ciągu al. Jana Pawła II przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską (nr 12592).
Czytaj też: Budowa SKM Szczecin z gigantycznym opóźnieniem. Będzie nowy termin? [ZDJĘCIA, WIDEO]