Kolejny krok w sprawie Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Kto zaprojektuje drogę z Kołbaskowa do Polic?

i

Autor: GDDKiA Szczecin, Grzegorz Kluczyński Kolejny krok w sprawie Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Kto zaprojektuje drogę z Kołbaskowa do Polic?

To bardzo ważna inwestycja

Kolejny krok w sprawie Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Kto zaprojektuje drogę z Kołbaskowa do Polic?

2022-10-12 14:00

Udało się dopiero za drugim razem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla odcinka Zachodniej Obwodnicy Szczecina między Kołbaskowem i Policami. Trzy tygodnie wcześniej rozstrzygnięto podobny przetarg na odcinek między Policami i Goleniowem.

Pierwszy wybór oferty został oprotestowany. Jak informuje GDDKiA, odwołania zostały uznane przez Krajową Izbę Odwoławczą, więc obecny wybór został dokonany w oparciu o ponowne badanie ofert z uwzględnieniem wyroku KIO.

- Prace, za 14,94 mln zł, zrealizuje konsorcjum firm TPF i Databout - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru oferty.

Przetarg na opracowanie dokumentacji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część, na którą przetarg rozstrzygnięto już wcześniej, dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km. Zawiera on planowany tunel pod Odrą o długości około 5 km.

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość około 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem, który z powodu instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach musi zostać wydłużony z 3,5 do 5 km. 

- Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce - podkreśla Mateusz Grzeszczuk.

GDDKiA przewiduje, że część drogowa obwodnicy, od Kołbaskowa do Polic powstanie do 2028 r. Natomiast tunel pod Odrą i do Goleniowa będzie gotowa w 2030 r. Koszt inwestycji szacuje się na około 6 miliardów złotych.

Zachodnia Obwodnica Szczecina

i

Autor: GDDKiA Szczecin Zachodnia Obwodnica Szczecina
Zachodnia Obwodnica Szczecina

i

Autor: GDDKiA Szczecin Zachodnia Obwodnica Szczecina
Sonda
Denerwuje Cię stanie w korkach?
Piraci drogowi w Zachodniopomorskiem. Ich wyczyny budzą grozę!