Pierwszy wybór oferty został oprotestowany. Jak informuje GDDKiA, odwołania zostały uznane przez Krajową Izbę Odwoławczą, więc obecny wybór został dokonany w oparciu o ponowne badanie ofert z uwzględnieniem wyroku KIO.
- Prace, za 14,94 mln zł, zrealizuje konsorcjum firm TPF i Databout - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru oferty.
Przetarg na opracowanie dokumentacji dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część, na którą przetarg rozstrzygnięto już wcześniej, dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km. Zawiera on planowany tunel pod Odrą o długości około 5 km.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość około 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem, który z powodu instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach musi zostać wydłużony z 3,5 do 5 km.
- Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce - podkreśla Mateusz Grzeszczuk.
GDDKiA przewiduje, że część drogowa obwodnicy, od Kołbaskowa do Polic powstanie do 2028 r. Natomiast tunel pod Odrą i do Goleniowa będzie gotowa w 2030 r. Koszt inwestycji szacuje się na około 6 miliardów złotych.