Kolejna umowa na S10 podpisana
W czwartek, 20 czerwca podpisano umowę na kolejny odcinek drogi ekspresowej S10 między Cybowem i Łowiczem Wałeckim.
- W maju podpisaliśmy umowy na pierwsze dwa spośród ośmiu odcinków realizacyjnych S10 od Szczecina do Piły o łącznej długości 113 km. Zawierana dzisiaj umowa na odcinek Cybowo – Łowicz Wałecki sprawia, że wartość podpisanych umów na S10 wynosi już 1,8 mld zł, a długość odcinków to 51,7 km - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Dla kolejnych pięciu odcinków trwają jeszcze formalności przetargowe. Jak informuje GDDKiA, najbliższe podpisania umów są odcinki Recz – Cybowo oraz Wałcz (Witankowo) – Piła, gdzie już zakończyły się czynności kontrolne Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Dla odcinka Stargard – Suchań czekamy jeszcze na zakończenie kontroli UZP. Natomiast w przetargach na odcinki Szczecin Kijewo – Zdunowo oraz Łowicz Wałecki – Piecnik wykonawcy wnieśli skargi do sądu na wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, przez co umowy na ten odcinki będą podpisywane jako ostatnie.
Polecany artykuł:
Kalisz Pomorski zyska obwodnicę
Odcinek ten będzie stanowił obwodnicę Kalisza Pomorskiego omijając od północy miasto i rozpocznie się przed węzłem Cybowo (patrząc od strony Stargardu). W pobliżu tego węzła planowana jest budowa obwodu utrzymania drogi. Od tego miejsca nowa S10 będzie odchodzić w kierunku północnym od obecnej DK10 omijając Cybowo.
- Na tym fragmencie zaplanowano realizację pary MOP Cybowo. Na przecięciu z DW175 zaplanowana jest budowa węzła drogowego Kalisz Pomorski - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk. - Dalej trasa na wschód od Krężna zbliża się do obecnego przebiegu DK10. Odcinek realizacyjny kończy się przed węzłem drogowym Łowicz Wałecki.
W ramach inwestycji przewidziano budowę 16 obiektów mostowych - pięciu wiaduktów drogowych, czterech przejść górnych dla zwierząt i siedmiu przejść dolnych oraz 24 przepustów dla płazów i małych zwierząt.
Polecany artykuł:
S10 powstanie do 2028 roku
Budowa drogi S10 zapisana w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku, prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Wykonawca będzie miał 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakładamy, że jej procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca. Zgodnie z powyższymi terminami budowa w terenie powinna rozpocząć się pod koniec 2025 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.