Amazon wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników

2020-05-28 6:00 Artykuł sponsorowany
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Ostatnie tygodnie sprawiły, że klienci coraz chętniej dokonują zakupów w Internecie. Wraz ze wzrostem zainteresowania, Amazon pracuje nad tym, aby utrzymać ciągłość dostaw do klientów najbardziej dotkniętych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniając swoim pracownikom bezpieczeństwo. W ramach wsparcia organizacji, które zaangażowały się w walkę z COVID-19 w Polsce, firma przekazała milion euro. To jednak tylko część działań podjętych przez Amazon w tym wyjątkowym czasie.

Istotne zmiany w czasach epidemii

W obecnej sytuacji, wielu klientów nie ma dostępu do niezbędnych produktów, dlatego Amazon daje pierwszeństwo przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne w czasach pandemii. Zaliczają się do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej.

- Wdrożyliśmy ponad 150 istotnych zmian i zabezpieczeń, które mają na celu wsparcie naszych zespołów - informują przedstawiciele firmy. - Warto zaznaczyć, że w czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy. Państwowa Inspekcja Sanitarna nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego - zapewniają przedstawiciele Amazon.
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Działania podjęte przez Amazon

W związku ze zwiększonym zagrożeniem epidemicznym, firma wprowadziła szereg działań mających na celu troskę o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Są to m.in.:

- Zwiększenie częstotliwości i intensywności sprzątania - wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,
- Wszyscy pracownicy zostali poproszeni o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki, przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,
- Na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,
- Zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,
- Wprowadzono proces mierzenia temperatury ciała przy pomocy kamer termowizyjnych u wszystkich osób wchodzących do budynku, 
- Udostępniono pracownikom maseczki ochronne.
- Zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy, autobusy są również ozonowane w celu dezynfekcji,
- Przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,
- Zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,
- Rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków, pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,
- Tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,
- Przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,
- Rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum,

Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Amazon rekrutuje 2 tysiące pracowników

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi Amazon w tym trudnym czasie, firma rekrutuje ponad 2 tysiące pracowników w centrach logistycznych w całej Polsce - zarówno w pełnym jak i niepełnym wymiarze godzin.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że w obecnej sytuacji ekonomicznej wiele osób zostało pozbawionych pracy w sektorze gastronomicznym, turystycznym czy hotelarskim - mówią przedstawiciele firmy. - Chętnie powitamy ich w naszym zespole. Nowe osoby mogą pracować w Amazon, dopóki sytuacja się nie unormuje, a ich poprzedni pracodawca będzie w stanie ponownie ich zatrudnić.
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Amazon Pomagamy

W związku z ogłoszonym stanem pandemii koronawirusa i rosnącym zapotrzebowaniem na środki medyczne oraz niezbędne produkty, Amazon przekazał również 1 milion euro na pomoc organizacjom wspierającym walkę z COVID-19 w Polsce i 100 tysięcy maseczek chirurgicznych dla pracowników polskiej służby zdrowia.

Ponadto, już ponad 12 tysięcy dzieci i nauczycieli skorzystało z bezpłatnych warsztatów online STEM Kindloteka. To specjalne webinary dla nauczycieli, edukatorów, bibliotekarzy i rodziców. Uczestnicy uczą się, jak prowadzić angażujące zajęcia dla najmłodszych z zakresu edukacji STEM, wspierającej rozwijanie u dzieci zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Program obejmuje także zajęcia dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat.

- Podczas warsztatów poznają one podstawy programowania, grają w gry i rozwiązują łamigłówki matematyczne. Rodzice i najmłodsi mogą również uczestniczyć w zajęciach dotyczących lektur szkolnych, podczas których poznają literaturę dla dzieci w niebanalnym wydaniu, bo nawiązującym do edukacji STEM - podkreślają przedstawiciele Amazon.

Pełną listę warsztatów oraz dodatkowe informacje można znaleźć na stronie cyfrowydialog.pl.

Artykuł sponsorowany