Amazon wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników

2020-05-28 6:00
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Ostatnie tygodnie sprawiły, że klienci coraz chętniej dokonują zakupów w Internecie. Wraz ze wzrostem zainteresowania, Amazon pracuje nad tym, aby utrzymać ciągłość dostaw do klientów najbardziej dotkniętych zaistniałą sytuacją, jednocześnie zapewniając swoim pracownikom bezpieczeństwo. W ramach wsparcia organizacji, które zaangażowały się w walkę z COVID-19 w Polsce, firma przekazała milion euro. To jednak tylko część działań podjętych przez Amazon w tym wyjątkowym czasie.

Istotne zmiany w czasach epidemii

W obecnej sytuacji, wielu klientów nie ma dostępu do niezbędnych produktów, dlatego Amazon daje pierwszeństwo przyjmowaniu i wysyłaniu produktów, które są najbardziej istotne w czasach pandemii. Zaliczają się do nich produkty spożywcze, zdrowotne i higieny osobistej, książki, a także rzeczy potrzebne do pracy zdalnej.

- Wdrożyliśmy ponad 150 istotnych zmian i zabezpieczeń, które mają na celu wsparcie naszych zespołów - informują przedstawiciele firmy. - Warto zaznaczyć, że w czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy. Państwowa Inspekcja Sanitarna nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego - zapewniają przedstawiciele Amazon.
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Działania podjęte przez Amazon

W związku ze zwiększonym zagrożeniem epidemicznym, firma wprowadziła szereg działań mających na celu troskę o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Są to m.in.:

- Zwiększenie częstotliwości i intensywności sprzątania - wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,
- Wszyscy pracownicy zostali poproszeni o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki, przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,
- Na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,
- Zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,
- Wprowadzono proces mierzenia temperatury ciała przy pomocy kamer termowizyjnych u wszystkich osób wchodzących do budynku, 
- Udostępniono pracownikom maseczki ochronne.
- Zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy, autobusy są również ozonowane w celu dezynfekcji,
- Przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,
- Zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,
- Rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków, pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,
- Tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,
- Przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,
- Rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum,

Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Amazon rekrutuje 2 tysiące pracowników

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi Amazon w tym trudnym czasie, firma rekrutuje ponad 2 tysiące pracowników w centrach logistycznych w całej Polsce - zarówno w pełnym jak i niepełnym wymiarze godzin.

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że w obecnej sytuacji ekonomicznej wiele osób zostało pozbawionych pracy w sektorze gastronomicznym, turystycznym czy hotelarskim - mówią przedstawiciele firmy. - Chętnie powitamy ich w naszym zespole. Nowe osoby mogą pracować w Amazon, dopóki sytuacja się nie unormuje, a ich poprzedni pracodawca będzie w stanie ponownie ich zatrudnić.
Amazon stawia czoła epidemii. Firma wprowadza szereg zmian w trosce o klientów i pracowników
Autor: mat. prasowe

Amazon Pomagamy

W związku z ogłoszonym stanem pandemii koronawirusa i rosnącym zapotrzebowaniem na środki medyczne oraz niezbędne produkty, Amazon przekazał również 1 milion euro na pomoc organizacjom wspierającym walkę z COVID-19 w Polsce i 100 tysięcy maseczek chirurgicznych dla pracowników polskiej służby zdrowia.

Ponadto, już ponad 12 tysięcy dzieci i nauczycieli skorzystało z bezpłatnych warsztatów online STEM Kindloteka. To specjalne webinary dla nauczycieli, edukatorów, bibliotekarzy i rodziców. Uczestnicy uczą się, jak prowadzić angażujące zajęcia dla najmłodszych z zakresu edukacji STEM, wspierającej rozwijanie u dzieci zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Program obejmuje także zajęcia dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat.

- Podczas warsztatów poznają one podstawy programowania, grają w gry i rozwiązują łamigłówki matematyczne. Rodzice i najmłodsi mogą również uczestniczyć w zajęciach dotyczących lektur szkolnych, podczas których poznają literaturę dla dzieci w niebanalnym wydaniu, bo nawiązującym do edukacji STEM - podkreślają przedstawiciele Amazon.

Pełną listę warsztatów oraz dodatkowe informacje można znaleźć na stronie cyfrowydialog.pl.

Artykuł sponsorowany

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE