Polecany artykuł:
Tak w skrócie wyglądają plany związane z rewitalizacją śródmiejskiego odcinka alei Wojska Polskiego. Po konsultacjach, debatach, spotkaniach z mieszkańcami i ekspertami, zdecydowano o realizacji wariantu zakładającego przebudowę alei w układzie dwóch jezdni jednokierunkowych o pasach ruchu po 4,50 m, bez torowiska tramwajowego, z m.in. strefą ruchu uspokojonego 30 km/h, niskoemisyjną komunikacją publiczną oraz miejscami postojowymi w pasie środkowym, w układzie skośnym.
Jednak bez tramwaju
Ważną modyfikacją wprowadzoną do projektu jest założenie, że funkcję komunikacji publicznej w tym miejscu przejmie nie tramwaj, lecz autobus elektryczny.
- Autobus elektryczny będzie kompromisowym rozwiązaniem w tym kwartale jako z jednej strony ekologiczny i nieemisyjny środek transportu publicznego, odpowiedź na potrzeby mieszkańców dotyczące transportu zbiorowego, z drugiej początek większych zmian w komunikacji miejskiej na terenie naszego miasta – tłumaczy Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta miasta. – Będzie tym, na czym głównie zależało mieszkańcom naszego miasta, czyli cichym, ekologicznym środkiem transportu, najmniej oddziałującym na środowisko, który być może stanie się prekursorem większych zmian wśród mieszkańców, którzy będą mogli przekonać się, że elektryczne pojazdy są równie niezawodne i wygodne w użytkowaniu co tradycyjne.
Przeczytaj również: AED w Szczecinie. Gdzie znajdują się urządzenia do ratowania życia? [LOKALIZACJE, GALERIA, WIDEO]
Będzie konkurs
Na przełomie kwietnia i maja ma zostać ogłoszony konkurs architektoniczno-urbanistyczny na koncepcję zagospodarowania przestrzeni publicznych w tym rejonie. Miasto planuje również zlecenie opracowania modelu ruchu dla Śródmieścia w obszarze ulic: Piłsudskiego, Piastów, Krzywoustego, Plac Zwycięstwa, Niepodległości i Al. Jana Pawła II, uwzględniający zmiany na al. Wojska Polskiego, analizy parkowania w Śródmieściu, koncepcji uspokojenia ruchu i zwiększenia dostępności komunikacji publicznej. Badanie ma określić optymalne rozwiązania komunikacyjne w tym obszarze m.in. dokonać analizy możliwości budowy dodatkowego przystanku tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Krzywoustego i Bogusława.