Jak napisać dobre CV?

i

Autor: mat. prasowe Jak napisać dobre CV?

6 cech profesjonalnego CV

2018-11-06 7:01

Początkowy etap rekrutacji opiera się na analizie dokumentów aplikacyjnych, w tym CV. Stworzenie profesjonalnego życiorysu może sprawić, że wymarzona praca znajdzie się w zasięgu naszych możliwości.

Najważniejsze cechy życiorysu to:

1. Przejrzysty i estetyczny układ treści

CV jest nośnikiem najważniejszych danych na temat kandydata. Znajdują się w nim informacje dotyczące celów zawodowych, doświadczenia, kwalifikacji i umiejętności, jakie posiadamy. Nadajmy dokumentowi przejrzystą formę. Unikajmy nadmiaru ozdób i starajmy się podzielić wpisywane treści na kategorie:

  • dane osobowe,
  • wykształcenie,
  • doświadczenie zawodowe,
  • osiągnięcia,
  • zainteresowania.

Wybierzmy prosty i czytelny krój czcionki. Ważny jest również jej rozmiar – tekst powinien być skondensowany, ale czytelny. Chcąc stworzyć profesjonalny życiorys, możemy skorzystać z kreatora CV Pracuj.pl: https://cv.pracuj.pl.

2. Formatowanie tekstu

Pamiętajmy o wyjustowaniu tekstu. Zanim go wyrównamy, przenieśmy spójniki, partykuły itd. do kolejnych wersów. Warto wykorzystać twardą spację, która zapobiega łamaniu wiersza zakończonego jednoliterowymi lub innymi krótkimi wyrazami. Twardą spację robimy, wciskając jednocześnie trzy klawisze: ctrl, shift oraz spację. Aby mieć pewność, że dokument odtworzony w innym urządzeniu nie zmieni się, jego ostateczną wersję warto zapisać w formacie PDF.

3. Konsekwentny zapis

Stosujmy ujednoliconą formę zapisu dat i treści, aby dokument był uporządkowany. Pamiętajmy również o zachowaniu odwróconej chronologii przy opisywaniu wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Zaburzenie porządku może dezorientować rekrutera i utrudniać mu analizę informacji zawartych w naszym życiorysie. Forma zapisu wpływa na odbiór dokumentu.

Cechy dobrego CV

i

Autor: mat. prasowe Cechy dobrego CV

4. Treść dostosowana do wymagań wskazanych w ogłoszeniu

Warto dopasować informacje zamieszczone w CV do oczekiwań potencjalnego pracodawcy, które wynikają z oferty pracy. Eksponując określone umiejętności i dotychczas pełnione obowiązki zawodowe, wykażemy, że będziemy w stanie sprostać wymaganiom związanym z objęciem konkretnej posady. Starajmy się nie wysyłać jednakowych dokumentów aplikacyjnych do wszystkich firm, w których chcielibyśmy pracować. CV, które nie stanowi odpowiedzi na oczekiwania pracodawcy może zostać szybko odrzucone.

5. Profesjonalna fotografia

Zdjęcie nie jest obowiązkowym elementem CV, ale sprawia, że dokument prezentuje się bardziej profesjonalnie. Zamieśćmy w życiorysie fotografię, która jest wykonana przez profesjonalistę. Ważne, byśmy korzystnie się na niej prezentowali, np. za sprawą oficjalnego stroju, starannej fryzury itd. Fotograf poddaje zdjęcia obróbce graficzne, dzięki czemu z twarzy znikają niedoskonałości.

6. Poprawność

Profesjonalne CV powinno być poprawne – pod względem językowym, stylistycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym itd. Ważne, by nie pojawiły się w nim nawet drobne, pozornie nieistotne błędy, np. literówki. Zanim wyślemy życiorys potencjalnemu pracodawcy, postarajmy się wyeliminować błędy. Możemy poprosić inną osobę o zapoznanie się z treścią dokumentu i wychwycenie niedociągnięć.

Artykuł sponsorowany